Hallo,
Ik heb een probleem met de integratie van Field Maps met high-accuracy GPS-eenheden. Ik heb mijn kaart gemaakt met Field Maps Designer, en binnen mijn kaart zijn drie lagen: Active_Research_Points, Active_Research_Lines, Active_Research_Polygons. Ik heb GPS-metadata ingeschakeld voor deze feature layer. De enige velden die ik op mijn formulier heb voor elke laag (punt/lijn/polygon) zijn de volgende:
We gebruiken een Emlid-ontvanger en een Trimble Android Handheld-apparaat met de Field Maps-app. De Field Maps-app is de nieuwste versie. Ik heb gecontroleerd dat Field Maps verbonden is met mijn Emlid-ontvanger. Wanneer ik probeer een punt aan mijn kaart toe te voegen, zie ik de foutmelding "Dit formulier bevat niet-ondersteunde gegevens". Deze fout verschijnt voor alle 3 lagen. Je kunt in de bovenstaande screenshot zien dat ik geen berekende lagen of GPS-metadata gebruik, dus ik begrijp niet waarom we deze fout zien. Bewerken is ook ingeschakeld voor al deze velden. Toen ik de app opende vanaf mijn Apple iPhone (met gebruik van de interne GPS van de telefoon), verscheen deze fout niet en kon ik data verzamelen.
In een poging tot probleemoplossing heb ik geprobeerd een nieuwe kaart te maken met slechts 1 laag - Active_Research_Points. In Field Maps Designer heb ik helemaal geen velden aan het formulier toegevoegd. Toen ik naar buiten ging om data te verzamelen met het Trimble handheld-apparaat, zag ik de fout niet meer, maar alle velden (inclusief de GPS-metadata velden) verschijnen in de app om te bewerken. Ik denk dat dit gebeurt omdat ik geen specifieke formulieren heb ingesteld, dus het standaard alle velden toont.
Nu ik het in deze meest eenvoudige opzet aan de praat kreeg, ben ik in Field Maps Designer voor die kaart één Single Line text veld gaan toevoegen. Toen ik weer naar buiten ging om data te verzamelen, kon ik dat niet meer en kreeg ik de melding "Dit formulier bevat niet-ondersteunde gegevens". Ik begrijp niet waarom dit gebeurt als ik slechts één veld toevoeg. De app lijkt alleen goed te werken als ik geen velden instel in Field Maps Designer.
Ik zou graag wat hulp hierbij willen en ben bereid meer details te geven indien nodig!