Hallo allemaal, ik ben wat aan het experimenteren met het gebruik van GeoPDF's in Field Maps, maar ik ben op een probleem gestuit. Ik maak een PDF-kaart van een gebied, zorg ervoor dat deze is ingesteld op GeoPDF en controleer of het coördinatensysteem van de kaart is ingesteld op WGS 1984 Web Mercator (auxiliary sphere) WKID 3857. Nadat ik deze heb geëxporteerd, upload ik de PDF naar ArcGIS Online en doorloop ik de stappen in dit document om het in te stellen voor offline gebruik https://www.esri.com/arcgis-blog/products/field-maps/field-mobility/add-geospatial-pdfs-to-your-field-maps-workflows. Vanaf daar maak ik een offline gebied; wanneer ik binnen Field Maps de kaart open en een offline gebied op het apparaat aanmaak, gebruikt de app/kaart de PDF als basiskaart en werkt de PDF zoals verwacht.
Het probleem doet zich echter voor wanneer ik probeer een vooraf bepaald offline gebied in te stellen in de Field Maps Designer via AGOL. Ik kan het gebied zonder problemen aanmaken, maar wanneer ik het gebied download, verwacht ik dat de kaart de PDF gebruikt, maar krijg ik een foutmelding "Basemap Incompatible", verwijzend naar het conflict van projecties en keert het terug naar de standaardkaart.
Bij nader onderzoek heb ik de PDF in een nieuwe kaart in Pro geladen en het coördinatensysteem gecontroleerd, waarbij ik ontdekte dat de projectie was veranderd van de volledige naam "WGS 1984 Web Mercator (auxiliary sphere)" met WKID 3857 naar "WGS_1984_Web_Mercator" met WKID 3785, wat mogelijk de incompatibiliteitsfout veroorzaakt (screenshots hieronder).
Coördinateninstellingen op een nieuwe kaart nadat GeoPDF als enige laag is toegevoegd:
Coördinateninstellingen van de kaart die is gebruikt om de PDF te maken:
Heeft iemand anders dit soort probleem ook ervaren of weet iemand een oplossing? In mijn geval probeer ik de PDFs te maken als een lichtere basiskaartoptie voor mijn gebruikers, die opereren in gebieden met lage connectiviteit, en het is gebruikelijk dat wij de operationele gebieden aan de achterkant maken en hen vertellen "druk hier om te downloaden wat je offline nodig hebt" in plaats van dat zij zelf hun eigen gebieden moeten aanmaken. Bedankt!