Ik heb eerder een verbeteringsverzoek ingediend: ENH-000187066 Dynamische parameters voor Definitiequeries in ArcGIS Pro. Maar ik wil duidelijk maken dat ik vraag om een plek om een enkele parameter voor meerdere definitiequeries. Ik wil ook input van communityleden.
Idee:
Een tekstvak in het lint of een dialoogvenster waar we één enkele parameter kunnen invoeren die automatisch in meerdere definitiequeries wordt gebruikt. Bijvoorbeeld, in het tekstvak/dialoogvenster voer je een jaar in zoals "2029" (dit is een begrotingsjaar, niet een jaar gebaseerd op de sysdate). "2029" zou automatisch worden ingevoegd in elke definitiequery die de tekst "[YEAR]" bevat. Dus ik zou meerdere lagen kunnen hebben (wegen, trottoirs, beken, bruggen en vijvers) met verschillende definitiequeries (en verschillende geometrietypen), maar alle definitiequeries bevatten de tekst "[YEAR]", zoals YEAR = [YEAR]. Als ik het jaar op één plek kan instellen/wijzigen, is dat efficiënter dan elke definitiequery afzonderlijk aanpassen.
Ik kan de bestaandeEGDB query layer parameter functionaliteit, zelfs als mijn gegevens in een Oracle EGDB staan, niet gebruiken omdat veel van mijn lagen lineaire referentiegebeurtenislagen zijn. ST_GEOMETRY query Layers kunnen geen lineaire referentie doen. En zelfs als ik de query layer parameter functionaliteit kon gebruiken, denk ik niet dat de parameter op meerdere lagen van toepassing is.
Deze functionaliteit zou enigszins vergelijkbaar zijn met hoe Microsoft Access werkt. In Access kan ik meerdere geneste queries hebben en [YEAR] in elke query plaatsen, maar ik krijg slechts één [YEAR] parameterdialoog die op alle geneste queries wordt toegepast. Vergelijkbaar met deze screenshot van het web:
We hebben geen geneste queries in ArcGIS Pro. Maar we hebben wel meerdere lagen. Ik wil één enkel dialoogvenster of linttekstvak om parameters bij te werken in de definitiequeries van meerdere lagen.
Voor wat het waard is, is er vergelijkbare parameterfunctionaliteit in SQL-clients zoals TOAD. Maar de parameter geldt alleen voor één enkele query.