Als dit al besproken is, mijn excuses - ik heb geprobeerd zoveel mogelijk zoekwoorden te gebruiken voordat ik dit plaatste.
In map-blokken heeft de sleutel/legenda een ongeordende lijst (<ul>) van klikbare locaties, wat goed werkt voor visuele en toetsenbordnavigatie. Echter, de lijstitems (<li>) krijgen allemaal de rol button (role="button") toegewezen, wat niet geldig is—en het is een WCAG 2.1 overtreding die ertoe leidt dat schermlezergebruikers niet te horen krijgen hoeveel items er in de lijst staan. Dit wordt een groot probleem bij uitgebreide map-blokken die tientallen of meer locaties hebben om door te tabben.
Er is een goede uitleg op dequeuniversity.com/rules/axe/4.12/list (en mijn excuses, ik kan de tekst niet linken omdat mijn account niet oud genoeg is).
Ik laat het over aan anderen die er meer verstand van hebben dan ik, maar idealiter zou de legenda een semantisch element gebruiken zoals <button> of <a> binnen elk lijstitem, in plaats van een klikbare rol toe te wijzen aan het lijstitem zelf.
Is dit iets dat aangepakt kan worden? Ik vraag het omdat wij een overheidsinstelling voor onderwijs zijn in de VS, en we hebben een deadline van 26 april 2027 voor al onze content om te voldoen aan WCAG 2.1 (volgens federale ADA Title II-regelgeving). We zijn dol op de Express maps in de StoryMaps die we gebruiken voor onderwijs en onderzoek, maar we zullen ze tegen de deadline moeten verwijderen als er overtredingen zijn.
Bedankt voor alles wat je doet!