We hebben een dataset die unieke ID-records bevat over meerdere variabelen, waarbij sommige variabelen gescheiden zijn door puntkomma's. We willen een van de gescheiden variabelen gebruiken op de y-as van een staafdiagram en ook in een Filter-widget in Experience Builder. Het lijkt mogelijk te zijn om de Filter-widget te configureren met "bevat" en "Vooraf gedefinieerde unieke waarden". Is er een soortgelijke optie beschikbaar in de Chart-widget om ascategorieën aan te sturen, en zo niet, staat dit op de Esri-roadmap of is er een andere manier om dit te bereiken? De extra uitdaging zal zijn dat de grafieken en statistieken standaard geaggregeerde tellingen weergeven zonder dubbele telling, terwijl het nog steeds mogelijk is om te filteren op de gescheiden variabelen. We willen arcade liever vermijden; indien nodig kunnen we de gegevens herformatteren om de gescheiden records in aparte rijen te splitsen. Echter, ik loop ook tegen beperkingen aan bij het proberen dit te doen, aangezien ik geen manier zie voor de grafieken om een unieke telling op te geven (wat nodig zou zijn om dubbele telling te voorkomen in een situatie waarin we de gegevens in aparte rijen splitsen) en wanneer ik probeer de gegevens uit te breiden over meerdere velden voor een "Per veld" met een "som"-benadering, omvat de grafiekfiltering co-voorkomens.