Kunstmatige intelligentie wordt snel onderdeel van onze dagelijkse GIS-werkstromen. Het stelt ons in staat om sneller te werken, inzichten gemakkelijker te ontdekken en taken te automatiseren die vroeger uren handmatig werk vereisten.<\/P>
Een van de nieuwste toevoegingen aan de ArcGIS Python API<\/A> maakt dit makkelijker dan ooit. De nieuwe arcgis.ai module<\/A> biedt eenvoudige, ingebouwde methoden om AI direct in je GIS-werkstromen te integreren 94 waardoor je snel AI-mogelijkheden kunt bouwen in je eigen ArcGIS-tools en modellen met Python. Houd er rekening mee dat terwijl deze functionaliteit in bèta is, ArcGIS Online credits niet worden afgeschreven. Na de algemene release zal het uitvoeren van deze tool credits verbruiken. <\/STRONG><\/I><\/P>De module richt zich op 3 functies:<\/P>analyze_text()<\/SPAN><\/STRONG> voor het analyseren of transformeren van tekst met natuurlijke taal prompts.<\/SPAN><\/LI>analyze_image()<\/SPAN><\/STRONG> voor het begrijpen en extraheren van informatie uit afbeeldingen.<\/SPAN><\/LI>translate()<\/SPAN><\/STRONG> voor het vertalen van tekst naar een of meer talen.<\/SPAN><\/LI><\/UL>Om te verkennen wat mogelijk is, heb ik een kleine ArcGIS Pro toolbox gebouwd die demonstreert hoe flexibel deze nieuwe mogelijkheden kunnen zijn. De toolbox bevat twee generieke tools die kunnen worden aangepast aan bijna elke industrie of dataset.<\/P>Mijn doel was niet om een afgewerkt product voor een enkele use case te maken94het was om te laten zien hoe AI een andere analysetool kan worden die beschikbaar is waar je data ook is. Download de toolbox en begin meteen met het gebruiken van de tools<\/A>, of begin met het aanpassen van de code voor jouw probleem.<\/P><\/span>Download de toolbox<\/FONT><\/A><\/P>
Download het, probeer het uit op je data, bouw het gereedschap om tot iets totaal anders 0 ik hoor graag wat je er uiteindelijk mee doet!
This is great and highly valuable. Yes Please, more more more
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.