De meeste popups zijn gewoon een lijst met veldnamen en waarden. Technisch gezien is alles er, maar bijna niets is gemakkelijk in één oogopslag te lezen, en niets vertelt je wat er eigenlijk gebeurt in een buurt. Voor mijn Boston GeoEquity-project wilde ik dat mijn censusblokgroepen meer deden dan alleen hun attributen opsommen. Ik wilde dat ze een verhaal vertelden.<\/P>
<\/span><\/P>De voltooide popup heeft inklapbare secties, een taartdiagram en vergelijkingsbalken. Je kunt het live verkennen in de StoryMap<\/A>.<\/EM><\/FONT><\/P>Dus ik heb de popup helemaal opnieuw opgebouwd. Het gedraagt zich nu meer als een klein dashboard dan als een traditionele popup, met inklapbare secties, een taartdiagram en vergelijkingsbalken die elke blokgroep meten ten opzichte van de stadsgemiddelden van Boston, allemaal verankerd door een Equity Index die inkomen, armoede, werkloosheid, onderwijs, betaalbaarheid van huisvesting en toegang tot parken en openbaar vervoer samenbrengt in één score. Ik heb het stukje bij beetje gebouwd, vooral door te beschrijven wat ik wilde aan Claude in natuurlijke taal en te itereren op de Arcade totdat het naar mijn zin was gepolijst. Ik loop het volledige proces door in de StoryMap hieronder, inclusief een paar tips om je te helpen de lastige plekken over te slaan.<\/P>Lees het volledige verhaal hier: Je Popup Kan Meer Dan Je Denkt Storymap<\/A><\/P>Veel plezier met mappen 🌎<\/span>,Christine<\/P>
Dus ik heb de popup helemaal opnieuw opgebouwd. Het gedraagt zich nu meer als een klein dashboard dan als een traditionele popup, met inklapbare secties, een taartdiagram en vergelijkingsbalken die elke blokgroep meten ten opzichte van de stadsgemiddelden van Boston, allemaal verankerd door een Equity Index die inkomen, armoede, werkloosheid, onderwijs, betaalbaarheid van huisvesting en toegang tot parken en openbaar vervoer samenbrengt in één score. Ik heb het stukje bij beetje gebouwd, vooral door te beschrijven wat ik wilde aan Claude in natuurlijke taal en te itereren op de Arcade totdat het naar mijn zin was gepolijst. Ik loop het volledige proces door in de StoryMap hieronder, inclusief een paar tips om je te helpen de lastige plekken over te slaan.<\/P>
Lees het volledige verhaal hier:
Veel plezier met mappen 🌎<\/span>,Christine<\/P>
An excellent post that will help others unlock the potential of pop-ups. there's lots to learn from your storymap. Now if only users would think more about configuring pop-ups... <sigh>.
Pop-ups are an essential and core way to transform fields and attributes into more meaningful information. A few basic tutorials on making the best pop-ups you can:
More...
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.