Ik ben nieuw met Drone2Map (maar ervaren met Pro), en gebruik versie 2026.1.0.<\/P>
Ik heb toegang gekregen tot enkele bestaande gegevens die ik kan gebruiken voor testen, bestaande uit ongeveer 800 afbeeldingen en 5 GCP's, die een gebied van 600 m bij 250 m beslaan:<\/P>
<\/span><\/P>Ik heb de tutorial voor 2D-producten<\/A> voltooid en pas nu dezelfde workflow toe op mijn gegevens, waarbij ik een DSM en ortho maak.<\/P>Ik weet niet goed hoe ik mijn vijf bekende punten moet verdelen tussen GCP's en checkpoints. Heeft u advies? Het onderzoeksgebied is een klif, dus er zijn 2 punten op het strand (ongeveer -1,5 m hoogte) en 3 op de kliftop (45 m). Is het gebrek aan punten een groot probleem? Ik weet dat dit enkele uren gaat duren om te verwerken, dus ik wil het zo goed mogelijk in één keer goed doen.<\/P>Ik kan terugkoppeling geven aan ons drone-team over het aantal en de plaatsing van gebruikte GCP's bij toekomstige vluchten, als er verbeteringen mogelijk zijn. Beperkingen zijn dat we geen gewassen mogen beschadigen, dus geen punten binnen de velden, en de kliffen zijn onstabiel, dus ook daar geen punten.<\/P>
Ik weet niet goed hoe ik mijn vijf bekende punten moet verdelen tussen GCP's en checkpoints. Heeft u advies? Het onderzoeksgebied is een klif, dus er zijn 2 punten op het strand (ongeveer -1,5 m hoogte) en 3 op de kliftop (45 m). Is het gebrek aan punten een groot probleem? Ik weet dat dit enkele uren gaat duren om te verwerken, dus ik wil het zo goed mogelijk in één keer goed doen.<\/P>
Ik kan terugkoppeling geven aan ons drone-team over het aantal en de plaatsing van gebruikte GCP's bij toekomstige vluchten, als er verbeteringen mogelijk zijn. Beperkingen zijn dat we geen gewassen mogen beschadigen, dus geen punten binnen de velden, en de kliffen zijn onstabiel, dus ook daar geen punten.<\/P>
Hi @KatyAppleton1 ,