Volgende week krijg ik de kans om DTW Ignite in Kopenhagen bij te wonen—een opvallend evenement in de telecomindustrie dat innovators, operators en technologieleiders van over de hele wereld samenbrengt.<\/P>
Wat dit jaar vooral spannend maakt, is het werk dat we hebben gedaan als onderdeel van het Infraverse 2.0 & Beyond – Phase II Catalyst project<\/STRONG>, een open innovatie-initiatief dat meerdere organisaties samenbrengt om de toekomst van telecom te verkennen via digital twins, AI en geavanceerde netwerkintelligentie.<\/P>Waarom Dit Project Belangrijk Is<\/H3>De Infraverse Catalyst is meer dan een technische demonstratie—het is een kijkje in hoe de telecomindustrie zich ontwikkelt naar volledig geïntegreerde, intelligente netwerkeconomieën.<\/P>Bij Esri ligt onze bijdrage in het bouwen van een geospatiaal ingeschakelde digital twin van telecommunicatie-infrastructuur<\/STRONG>—een dynamische omgeving die samenbrengt:<\/P>Reality capture (dronebeelden, BIM, CAD)<\/LI>Netwerkdata en topologie<\/LI>RF-propagatie en omgevingscontext<\/LI>Realtime en voorspellende analyses<\/LI><\/UL>Samen creëren deze mogelijkheden een levend beeld van het netwerk dat alles mogelijk maakt, van proactieve veerkrachtplanning tot versnelde serviceherstel.<\/P>De Waarde van Echte Samenwerking<\/H3>Een van de meest lonende aspecten van dit project is de kans geweest om samen te werken met een diverse groep partners—elk met unieke expertise op gebieden zoals RF-engineering, AI, simulatie en netwerkoperaties.<\/P>Catalysts zijn ontworpen als open innovatie-omgevingen<\/STRONG>, en dit project belichaamt dat volledig. Teams uit verschillende bedrijven, geografische locaties en disciplines komen samen rond een gedeelde visie—iets bouwen wat geen enkele organisatie alleen zou kunnen leveren.<\/P>Die samenwerking komt op echte manieren tot uiting:<\/P>Afstemmen op gedeelde architecturen en use cases<\/LI>Integreren van data en diensten over platforms heen<\/LI>Snel itereren via wekelijkse werksessies<\/LI>Elkaars aannames uitdagen om resultaten te verbeteren<\/LI><\/UL>Uit mijn ervaring ligt hier de echte waarde—niet alleen in de einddemo, maar in het collectieve probleemoplossen dat onderweg plaatsvindt.<\/P>Het Tot Leven Brengen<\/H3>Om dit verhaal te helpen vertellen, heb ik een korte video gemaakt die Esri's rol in het project benadrukt en hoe geospatiale technologie de bredere oplossing ondersteunt.<\/P>De video laat zien hoe we:<\/P>Ruwe data transformeren in een interactieve digital twin<\/LI>Netwerkintelligentie integreren in een ruimtelijke context<\/LI>Geavanceerde modellering en simulatie mogelijk maken<\/LI>Automatisering ondersteunen voor planning, operaties en herstel<\/LI><\/UL>Het belangrijkste is dat het laat zien hoe dit alles samenkomt om beter, sneller beslissingen te nemen gedurende de telecomlevenscyclus<\/STRONG>. <\/P>Ik moet toegeven dat ik iets te veel plezier had met het maken van deze video. Ik hoor graag je feedback.<\/P> <\/P>https:\/\/players.brightcove.net\/6161463677001\/default_default\/index.html?videoId=6398484017112