Met de 2026.2-release hebben we API Key Authentication geïntroduceerd in de ArcGIS Connector. Na deze update zien we een probleem waarbij bestaande authenticaties als "verbonden" verschijnen, maar fouten tonen in bestaande flows.<\/P>
Tijdens de pre-release validatie hebben we nauw samengewerkt met Microsoft en kwamen we dit gedrag niet tegen in onze QA-connectoren; bestaande flows met oudere verbindingen bleven naar verwachting functioneren, zelfs na de wijziging in authenticatie. Op dit moment is het voor ons onduidelijk waarom verbindingstokens die aan bestaande verbindingen zijn gekoppeld verlopen of ongeldig worden. Helaas ligt dit buiten onze controle om te onderzoeken, aangezien Power Automate alle verbindingen beheert. We hebben Microsoft betrokken en een vergadering gepland om dit verder te onderzoeken. We zullen updates geven zodra er meer informatie beschikbaar is.<\/P>
Bovendien hebben we gemerkt dat bij getroffen verbindingen opties zoals Reconnect of Switch Account <\/EM><\/STRONG>niet beschikbaar zijn, wat het herstel van bestaande verbindingen beperkt.<\/P>***<\/STRONG><\/P>Wijziging: Het volgende pad is niet beschikbaar totdat MS versie 2026.2 met de fix uitrolt.<\/STRONG>In de tussentijd kunnen de volgende stappen helpen om functionaliteit te herstellen. Dit proces kan tijdrovend zijn als je veel flows hebt:<\/STRIKE><\/P>Open een flow die niet werkt.<\/LI>Selecteer een ArcGIS-actie<\/STRONG>.<\/LI>Klik op Change connection<\/STRONG> in het linker paneel.<\/LI>Klik op Add New<\/STRONG>.<\/LI>Kies ArcGIS Online User Credentials<\/STRONG> in de dropdown en geef een betekenisvolle verbindingsnaam op.<\/LI>Meld je aan bij je ArcGIS-organisatie.<\/LI>Werk alle ArcGIS-acties en triggers bij om de nieuw aangemaakte verbinding te gebruiken.<\/LI>Als andere flows dezelfde verbinding gebruiken, werk die dan ook bij en sla elke flow op.<\/LI>Voor Triggers/Webhooks<\/STRONG>, controleer of de webhook actief is en functioneert op je Feature Service.<\/LI><\/OL><\/DIV><\/DIV>We begrijpen dat dit verstorend is en waarderen je geduld. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip.<\/P>***<\/STRONG><\/P>Update 1 juni 9<\/STRONG><\/P>Het lijkt erop dat Microsoft heeft geprobeerd de recente release terug te draaien naar 2026.1 om de impact te minimaliseren. Het is frustrerend om het zacht uit te drukken, want dit was niet iets waar wij om gevraagd hebben, aangezien velen van jullie al nieuwe verbindingen met (nieuwe) multi-authenticatie hebben gemaakt en jullie flows hebben bijgewerkt. Gisteravond werkte geen van mijn flows. Vanaf vanochtend hebben ze een fix geleverd die ik aan het testen ben. Ik zal iedereen updaten zodra ik meer informatie heb. Bedankt voor je geduld.<\/P>***<\/STRONG><\/P>UPDATE 10 juni 16:15 uur<\/STRONG><\/P>Aangezien Microsoft de connector heeft teruggedraaid naar de vorige versie, werken de meeste bestaande verbindingen niet meer tenzij je opnieuw een nieuwe maakt. We hebben hun laatste updates getest, die omvatten:<\/P>Ondersteuning voor zowel Single Authentication (oude methode) als Multi-Auth (nieuwe dropdown-gebaseerde verbindingen), voor zowel bestaande als nieuwe verbindingen<\/LI>Een fix voor het UI-probleem met verbindingsstatus<\/LI><\/UL>Naar wij begrijpen zal deze update binnen enkele uren worden uitgerold.<\/P>Helaas wordt alle testing gedaan met een tijdelijke aangepaste connector die zij leveren, welke pas na validatie naar Microsoft productie wordt uitgerold. Dit betekent dat we de daadwerkelijke productie ArcGIS-connector niet direct kunnen testen. Desalniettemin ben ik optimistisch dat dit de verbindingsproblemen zal oplossen, of ten minste een Reconnect<\/STRONG>-optie zal bieden wanneer tokens verlopen.<\/P>We hebben meerdere scenario's momenteel draaiende op productieconnectoren en zullen die resultaten later vandaag bekijken. Realistisch gezien merken sommigen van jullie de veranderingen misschien eerder dan wij.<\/P>***<\/STRONG><\/P>Update 12 juni middag<\/STRONG><\/P>De update met fix is uitgerold naar de volgende regio's volgens Microsoft: Frankrijk, Brazilië, India, Korea, Noorwegen, Zwitserland, Canada, Australië, Azië, Duitsland en Zuid-Afrika. Je zou het nieuwe authenticatietype en versie 2026.2 moeten zien.<\/SPAN><\/P>***<\/STRONG><\/P>Hoe weet je dat je versie 2026.2 gebruikt? <\/STRONG>
- Maken een nieuwe flow met een handmatige trigger.<\/LI>
- Voeg een Date and time format converter <\/EM>-actie toe.<\/LI>Gebruik formule om `utcNow()` toe te voegen. <\/LI>Draai de flow.<\/LI>Klik in de run op de Date and time format converter <\/EM>-actie en selecteer dan Show raw outputs<\/STRONG>. <\/LI>In het headers-gedeelte zou je arcgis_connector_version<\/STRONG> moeten zien.

Alternatief kun je klikken op create new connection; dan zou je een dropdown moeten krijgen om te kiezen tussen User login en API Key.<\/LI>
< P >< STRONG > *** < / STRONG >< / P >< P >< STRONG > 14 juni ochtend < / STRONG >< / P >< P >< EM > De fix is uitgerold naar de VS door Microsoft, bevestig dat je versie 2026.2 gebruikt . < / EM >< / P >< P > Microsoft heeft bevestigd dat de fix met update vanochtend (zondag 14 juni 2026) in de VS is uitgerold . Ik kon meerdere scenario's testen . Hier is een samenvatting van mijn tests en cases met screenshots over hoe ik eventuele problemen heb opgelost . Ik blijf mijn flows monitoren op fouten . < / P >< TABLE >< TBODY >< TR >< TD >< P >< STRONG > Aangemaakte verbindingen < / STRONG >< / P >< / TD >< TD >< P >< STRONG > Opmerking < / STRONG >< / P >< / TD >< TD >< P >< STRONG > Als ze werken < / STRONG >< / P >< / TD >< TD >< P >< STRONG > Als ze kapot zijn < / STRONG >< / P >< / TD >< / TR >< TR >< TD >< P > Pre juni 3 vóór enige gemelde problemen , Versie 2026.1 of ouder < / P >< / TD >< TD >< P > Bij toeval , als je geen verbindingen hebt aangepast , zouden deze zonder problemen opnieuw moeten authenticeren . Voor mogelijke problemen en oplossingen zie CASE 1 , 2 , & 3 < / P >< / TD >< TD >< P > Zou moeten blijven werken < / P >< / TD >< TD >< P > < STRONG > Probeer eerst niet opnieuw te verbinden </ STRONG > , probeer in plaats daarvan dit : < / P >< OL >< LI > Bewerk de flow die faalt ; dit zou eventuele fouten moeten oplossen , sluit daarna af zonder op te slaan . < / LI >< LI > Als stap 1 niet werkt , probeer dan verbinding wijzigen heen en weer bij acties die fouten tonen . < / LI >< LI > Probeer bestaande verbinding opnieuw te verbinden of accounts wisselen . < / LI ></ OL ></ TD ></ TR >< TR >< TD >< P > Gebruikmakend van de hierboven geposte workaround (tussen juni 3 -9 ) Deze verbindingen gemaakt met nieuwe Multi-Authentication in 2026.2 vóór Microsoft rollback op juni 8 -9 < / P >< / TD >< TD >< P > Deze verbindingen geauthenticeerd via zowel OAuth2 als API Key zouden automatisch moeten gaan werken . Zie Case 4 < / P >< / TD >< TD >< P > Controleer wanneer ze beginnen te werken . < / P >< / TD >< TD >< P > Probeer flow te bewerken (maak geen wijzigingen ) Opslaan . Ze zouden moeten gaan werken . < / P ></ TD ></ TR ></ TBODY ></ TABLE > < H3 id = "toc-hId-1253504169" > Case 1 </ H3 > < P > Oude verbinding pre juni 3 die ik opnieuw verbonden heb na rollback (na juni 9). De flow werkt zoals verwacht maar wanneer ik de flow bewerk zie ik dit in foutstatus staan </ P > < span class = "lia-inline-image-display-wrapper lia-image-align-inline" image-alt = "AkshayHarshe_0-1781535981831.png" style = "width: 400px;" > < img src = "https:\/\/.us.v-cdn.net\/.6038851\/.uploads\/.images\/.153855i92B9F9FD781749FB\/.AkshayHarshe_0-1781535981831.png" role = "button" title = "AkshayHarshe_0-1781535981831.png" alt = "AkshayHarshe_0-1781535981831.png" \/></ span > < P > < span class = "lia-inline-image-display-wrapper lia-image-align-inline" image-alt = "AkshayHarshe_1-1781535595473.png" style = "width: 400px;" > < img src = "https:\/\/.us.v-cdn.net\/.6038851\/.uploads\/.images\/.153848i71DCBD5C0FBF538F\/.AkshayHarshe_1-1781535595473.png" role = "button" title = "AkshayHarshe_1-1781535595473.png" alt = "AkshayHarshe_1-1781535595473.png" \/></ span > </ P > < H4 id = "toc-hId-1944065643" > FIX </ H4 > < OL > < LI > Open de flow . </ LI > < LI > Open de actie met fout . </ LI > < LI > Klik op change connection . </ LI > < LI > Selecteer een andere verbinding . </ LI > < LI > Selecteer opnieuw de originele verbinding . </ LI > < LI > Sla de flow op . </ LI > </ OL > < H3 id = "toc-hId-1933562539" > CASE 2 </ H3 > < P > De flow faalde met een time-out fout zonder duidelijke reden . Dit betreft een verbinding gemaakt na rollback op juni 9 (2026.1) </ P > < P > Open de flow in bewerkingsmodus om geen fouten te tonen , sluit daarna af zonder op te slaan ; dit loste het probleem op . Als dit niet werkt , probeer dan opslaan . </ P > < span class = "lia-inline-image-display-wrapper lia-image-align-inline" image-alt = "AkshayHarshe_2-1781535621686.png" style = "width: 400px;" > < img src = "https:\/\/.us.v-cdn.net\/.6038851\/.uploads\/.images\/.153849iBE67A480A1D78623\/.AkshayHarshe_2-1781535621686.png" role = "button" title = "AkshayHarshe_2-1781535621686.png" alt = "AkshayHarshe_2-1781535621686.png" \/></ span > < span class = "lia-inline-image-display-wrapper lia-image-align-inline" image-alt = "AkshayHarshe_3-1781535657160.png" style = "width: 400px;" > < img src = "https:\/\/.us.v-cdn.net\/.6038851\/.uploads\/.images\/.153850i84FC714C5AD8C3DE\/.AkshayHarshe_3-1781535657160.png" role = "button" title = "AkshayHarshe_3-1781535657160.png" alt = "AkshayHarshe_3-1781535657160.png" \/></ span > < P > <\/P>
CASE 3
If you see your connection is still connected but when using it in a flow throws following error.
<\/span>OF<\/P>
<\/span>OPLOSSING<\/H4>Zorg ervoor dat je niet bent ingelogd bij ArcGIS Online in een ander tabblad (zodat het opnieuw verbinden de inloggegevens niet uit de lokale opslag oppikt zonder je te vragen in te loggen), gebruik bij twijfel een incognitovenster om in te loggen bij Power Automate.<\/LI>Open het dialoogvenster Verbindingen<\/LI>Om de verbinding te vinden die aan een flow is gekoppeld, klik op de 3 puntjes voor de verbinding en klik op Eigenschappen bekijken<\/LI>Controleer de flow(s) die die verbinding gebruiken en bevestig dat deze de flow bevat die je aan het repareren bent<\/LI>Klik op Opnieuw verbinden, dit zou het inlogdialoog moeten openen<\/LI>Als je Opnieuw verbinden niet actief ziet, kies dan Account wisselen.<\/LI><\/OL>GEVAL 4<\/H3>Deze verbinding is gemaakt met behulp van de workaround in deze post<\/STRONG> met 2026.2 multi-auth update voordat Microsoft het terugdraaide. (tussen 3 en 9 juni)<\/P>Beide verbindingen gemaakt met het verbindingstype OAuth2 en API-sleutel <\/STRONG> begonnen automatisch te werken zonder tussenkomst rond 8:20 uur EST op zondag 14 juni<\/P>De flow begon automatisch te werken en je hoeft verder niets te doen<\/LI>Als de verbinding faalde, probeer dan de oplossingen in Geval 1-3 met opnieuw verbinden als laatste optie<\/LI><\/UL>Ontdek wanneer ze begonnen te werken<\/STRONG><\/P>Open de flow<\/LI>Klik onder uitvoeringsgeschiedenis op Alle uitvoeringen<\/LI>Filter alleen mislukte uitvoeringen met behulp van het dropdownmenu rechtsboven.<\/LI>Zien alle uitvoeringen die zijn mislukt.<\/LI><\/OL>Zie voorbeeld hieronder<\/P>
<\/span>
<\/span> <\/P>Ik hoop dat dit helpt. Laat me alstublieft weten als u andere problemen ondervindt die niet oplosbaar zijn. <\/P>Bedankt iedereen voor hun geduld. <\/P><\/DIV><\/DIV><\/DIV>