Hallo iedereen,
Ik probeer meer te leren over GIS en mapping-workflows om doordachte functies te bouwen voor analytics in het CRM-systeem dat we ontwikkelen (AJGAR Clothing CRM) bij https://ajgar.com/.
Het CRM-systeem is voornamelijk bedoeld voor het beheren van:
- klantvragen
- bulkbestellingen van kleding
- distributeur-/klantendatabase
- verzendingsrecords van verkopen
- herhaalde zakelijke accounts
- bezorg-/servicegebieden
Naarmate het aantal klanten en zakelijke gegevens toeneemt, zijn we ons ervan bewust geworden dat we niet langer kunnen vertrouwen op onze dashboards en spreadsheets om onze geografische en regionale bedrijfsresultaten beter te begrijpen.
Ik probeer uit te zoeken hoe andere bedrijven klantgebieden en klantverdeling visualiseren zodra de data te groot wordt en onhandelbaar raakt.
De klantgegevens omvatten:
- klantlocaties
- dekking van het verkoopteam
- orderdichtheid
- distributeur-/servicezones
- terugkerende klanten
- prestaties per stad en staat
- gebieden met bezorgdekking
Ik overweeg het gebruik van ArcGIS/Esri-tools omdat deze beter zijn dan alleen mappingtools voor logische operationele analytics en beheer van gebieden.
Ik heb een paar vragen:
1. Hoe gaat u om met veel klantpunten op een kaart zonder dat het rommelig wordt?
2. Zijn heatmaps over het algemeen nuttiger dan gebiedspolygonen voor CRM-stijl analytics?
3. Hoe beheren bedrijven klantverdeling die voortdurend verandert?
4. Wat is de aanbevolen workflow voor het synchroniseren van CRM-/databaserecords in ArcGIS-dashboards?
5. Kunt u mij enkele voorbeelden geven van succesvolle implementaties van GIS voor klantbeheer?
Ik ben vooral geïnteresseerd in ervaringen van mensen die werken met echte operationele datasets en niet met demo-/tutorialvoorbeelden.