De update van mei 2026 van ArcGIS voor Autodesk Forma maakt het voor projectteams gemakkelijker om vertrouwde ArcGIS-inhoud sneller te vinden en te openen in Autodesk Forma Site Design. Met verbeterde filtering op inhoudscategorie, eenvoudigere ArcGIS Enterprise-aanmelding voor toegang tot de gegevens van uw organisatie, en uitgebreide taalondersteuning, maakt deze release het eenvoudiger om de juiste gegevens met uw team te openen, te vinden en te gebruiken.
Vind inhoud sneller met categorieën
Categorie-filtering is nu beschikbaar in Mijn inhoud, Mijn favorieten, Mijn organisatie, en Living Atlas.
Bij het toevoegen van lagen aan een Forma-project helpen categorieën en subcategorieën teams om gemakkelijker door ArcGIS-inhoud te navigeren, de inhoudslijst te verkleinen en sneller relevante gegevens te vinden. Dit is vooral nuttig bij samenwerking met uw interne GIS-teams, die organisatorische datasets kunnen samenstellen en categorieën kunnen structureren zodat ontwerpers vertrouwde inhoud voor hun projecten kunnen openen.
Categorieën in Living Atlas:
Categorieën in Mijn Organisatie:
Eenvoudigere aanmelding voor ArcGIS Enterprise
Gebruikers van ArcGIS Enterprise kunnen zich nu gemakkelijker aanmelden bij ArcGIS voor Autodesk Forma en direct toegang krijgen tot organisatorische GIS-gegevens in hun ontwerpomgeving.
Voor ArcGIS Enterprise 12.1 en later kunnen gebruikers hun portal-URL invoeren en zich direct via de extensie aanmelden. Voor eerdere Enterprise-versies kunnen gebruikers hun portal-URL en client-ID invoeren zonder een aangepaste Autodesk Forma-extensie te maken.
Uitgebreide taalondersteuning
ArcGIS voor Autodesk Forma ondersteunt nu 16 extra talen, waardoor projectteams kunnen werken in de taal waarin ze zich het meest comfortabel voelen. Ondersteunde talen zijn onder andere Vereenvoudigd Chinees, Traditioneel Chinees, Tsjechisch, Deens, Nederlands, Frans, Duits, Hongaars, Italiaans, Japans, Koreaans, Noors Bokmål, Pools, Portugees, Spaans en Zweeds.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor meer informatie, zie de ArcGIS voor Autodesk Forma productdocumentatiepagina.
Voor vragen of ideeën bezoekt u de ArcGIS voor Autodesk Forma-pagina op Esri community.