Momenteel worden alle zelfuitpakkende downloads van Esri standaard opgeslagen in de Documenten-map van de gebruiker. De gebruiker kan dit wijzigen, maar de standaard is in feite Mijn Documenten. Mijn mening is dat de Documenten-map van een gebruiker precies daarvoor bedoeld is: documenten. Die map zou de plaats moeten zijn waar tekstverwerkingsbestanden, spreadsheets, kaarten en code zich bevinden. Veel mensen maken een back-up van hun Documenten-mappen via OneDrive, Google Drive, Drop Box en andere geautomatiseerde tools. Het back-uppen van volledige Esri-installatieprogramma's die gemakkelijk opnieuw kunnen worden gedownload vanaf uw website lijkt verspilling van ruimte.<\/P>
Mijn idee of suggestie is dat de zelfuitpakkende uitvoerbare bestanden standaard naar de Downloads-map van de gebruiker gaan. Die map wordt anders behandeld door back-uptools en sommige back-uptools negeren deze zelfs. Gebruikers die routinematig hun Documenten-map kopiëren naar bestandsservers, externe harde schijven en cloudopslag zullen geen ruimte verspillen door Esri-installatieprogramma's naar deze locaties te kopiëren. De zelfuitpakkende exe bevindt zich waarschijnlijk al in hun Downloads-map, aangezien de meest populaire browsers dit pad gebruiken voor het opslaan van gedownloade bestanden van My Esri.<\/P>