Het is een genoegen om te schrijven voor deze serie over een onderwerp waarvan ik vind dat het enorme gevolgen heeft voor het opbouwen van meer impactvolle mentorrelaties, zowel formeel als informeel, evenals het maken en behouden van connecties die je professionele netwerk drastisch zullen vergroten. Het onderwerp gaat over zo responsief mogelijk zijn op e-mails of andere soorten directe berichten die je ontvangt van je collegas, klanten, opdrachtgevers of samenwerkingspartners.<\/P>
Mijn naam is Dawn Wright en ik ben de Chief Scientist van Esri. In de afgelopen 15 jaar ben ik verantwoordelijk geweest voor het helpen van Esri om de wetenschappelijke gemeenschap beter te begrijpen en effectiever met hen samen te werken. Dit omvatte het mentorschap van enkele van onze nauwere Esri-klanten en samenwerkingspartners, evenals Esri-medewerkers. Over het bredere onderwerp van approaching mentorship,<\/EM> is er naar mijn mening geen betere inleiding dan wat Lisa Berry heeft geleverd<\/A> als de eerste blog in deze serie. Bekijk het als je het gemist hebt, of bekijk het nog eens.<\/P>
Esri Chief Scientist Dawn Wright afgebeeld met haar hond Riley.<\/span><\/span><\/P>Ik wil me hier richten op de <\/SPAN>enkele<\/STRONG> vaardigheid en discipline van reageren op e-mails, professionele smsjes, professionele directe berichten, chats, of zelfs tags op platforms zoals MS Teams, Esri Community of waar je ook maar <\/SPAN>corporate<\/EM> social media accounts hebt. Ik heb het hier over je professionele leven, hoewel ik probeer deze principes ook trouw toe te passen in persoonlijke correspondentie met vrienden en familie. Ik ben echt geschokt door hoeveel collegas, klanten, samenwerkingspartners en dergelijke regelmatig de bal laten vallen of verdwijnen. Dit wordt ook wel ghosting genoemd. Een waargebeurd voorbeeld van een collega:<\/SPAN><\/P>Sorry dat ik je niet eerder aan <naam van klant\/gebruiker> heb gekoppeld. Met duizenden e-mails in mijn inbox mis ik soms hele conversaties (een trieste realiteit)! <\/EM><\/P><\/BLOCKQUOTE>Laat dit alsjeblieft nooit jou overkomen! Een mantra die ik hanteer is dat iemand succesvol is in de mate waarin hij\/zij\/hen hun e-mail (of andere professionele correspondentie) kan afhandelen. Dit is een essentile professionele discipline om te beheersen.<\/P>Responsiviteit leidt tot reputatie.<\/P>En zoals ik tegen zoveel mentees heb gezegd, moet je je professionele reputatie (en die van de organisatie die je vertegenwoordigt) bewaken alsof je leven ervan afhangt. Voor mij komt dit deels voort uit hard geleerde lessen gedurende 17 extra jaren als universitair docent, met honderden studenten die elk semester op mij rekenen. Het is zeker belangrijk voor onze georuimtelijke industrie en onze werkplekken, vooral met hoe snel technologien zich ontwikkelen, samen met de mensen die ze creëren en gebruiken.<\/P>
Als Chief Scientist werkt Dawn als een 'team van één', dienend over alle divisies van Esri heen, en op verzoek van bepaalde distributeurs, hier afgebeeld met Esri Duitsland op hun hoofdkantoor.<\/span><\/span><\/P>
4 Hoofdredenen Waarom Dit Belangrijk Is<\/STRONG><\/FONT><\/H2>Verloren Toegang tot Kansen<\/STRONG><\/EM>: Netwerken vereist tweerichtingscommunicatie, vaak inclusief professionele kansen van allerlei aard. Maar kansen komen zelden naar degenen die niet bereikbaar zijn en zullen zeker naar anderen gaan als de kans competitief is. Wanneer iemand verdwijnt, wordt die persoon automatisch uitgesloten van toekomstige netwerken, partnerschappen of baanmogelijkheden. Dit kan een aanzienlijke momentumdoder zijn, wat niet alleen jezelf maar ook het vermogen van je collegas beïnvloedt om vooruit te komen en\/ omhoog te gaan in een project of oplevering. Je belemmert hen misschien zelfs in het doen van hun<\/EM> werk.<\/LI>Aantasting van Vertrouwen en Geloofwaardigheid<\/STRONG><\/EM>: Professioneel succes berust op teamwork, wat weer afhankelijk is van vertrouwen. Verdwijnen ondermijnt dat vertrouwen omdat het samenwerking en momentum effectief blokkeert, om nog maar te zwijgen over het signaleren van een gebrek aan verantwoordelijkheid en respect. Zelfs als verdwijnen wordt veroorzaakt door stress of drukte, kunnen anderen dit verkeerd interpreteren als apathie, lage verantwoordelijkheid of onvermogen om de eisen van ons beroep goed te beheren en na te komen.<\/LI>Ongestructureerde Conflicthantering:<\/STRONG><\/EM> Velen die verdwijnen, doen dit misschien om ongemakkelijke gesprekken of conflicten te vermijden. Dit creëert echter meer problemen dan het oplost, leidt tot misverstanden, vertraagt oplossingen en kan leiden tot langdurige professionele gevolgen. En door niet te reageren in ongemakkelijke situaties, of zelfs eenvoudige zoals een baanaanbieding of contact vanuit een recruiter, kunnen mensen bruggen verbranden die later in hun carrière nodig kunnen zijn (terug naar punt 1). Wie weet? De persoon die vandaag genegeerd wordt kan morgen een belangrijke beslisser of jouw manager zijn.<\/LI>Onbedoelde Last voor Collega's<\/STRONG><\/EM>: Vaak als iemand moeite heeft om een reactie van jou te krijgen, zoeken ze jouw collegas op om hen te helpen die reactie te krijgen door HEN te vragen JOU extra e-mails, telefoontjes of directe berichten namens hen te sturen. Dit is uiteindelijk oneerlijk tegenover je collegas die hun eigen werklast hebben om te verwerken, vooral als het veel moeite kost om jou te bereiken. In ergste gevallen kunnen ze betrokken raken bij projectwerk waar ze oorspronkelijk nooit bij betrokken waren.<\/LI><\/OL>Tips voor Succes<\/STRONG><\/FONT><\/H2>De onderstaande tips hebben mij goed gediend gedurende mijn carrière van meer dan 40 jaar, waarin ik nooit een toegewijde administratief assistent heb gehad! Als je een assistent hebt, koop dan onmiddellijk chocolade voor die persoon! Als responsiviteit geen probleem voor je is: gefeliciteerd en ga zo door! Maar als dat niet zo is...<\/P>Zorg er altijd voor dat je binnen 24 uur antwoord geeft op werkdagen.<\/LI>Gebruik altijd een automatische reactie wanneer je afwezig bent op kantoor, indien mogelijk.<\/LI>Laat een Inbox van welk<\/EM> type dan ook nooit groeien tot dubbele cijfers, laat staan driedubbele cijfers of viercijferige aantallen. Zodra iets beantwoord of afgehandeld is, archiveer reacties ALTIJD in geschikte mappen. Je zou verbaasd zijn hoeveel waardevolle geschiedenis verloren gaat wanneer e-mailconversaties verdwijnen omdat iemand de belangrijke achtergrondcontext niet kan terugvinden of herinneren. We zijn tenslotte maar mensen. Laat technologie je helpen, inclusief geschikte AI-organisatietools die gemiste berichten markeren of berichten labelen die dringendere aandacht vereisen van belangrijke afzenders.<\/LI>Overweeg een korte reactie als eerste antwoord te geven. Bijvoorbeeld: Het is nu erg druk maar ik heb je bericht gezien en kom er zo snel mogelijk op terug, hopelijk binnen een week. Bedankt voor je geduld. Dit erkent dat het verzoek gezien en gewaardeerd wordt terwijl eventuele angst of frustratie over het niet direct ontvangen van antwoord wordt weggenomen.<\/LI>Voor social media gebruik ik Chrome omdat het daar het gemakkelijkst is al mijn social media accounts in verschillende tabbladen binnen één venster te hebben. Zo kan ik gemakkelijk snel schakelen tussen accounts om direct berichten of tags snel te beantwoorden.<\/LI>Dat gezegd hebbende: vergeet niet OOK RESPONSIEF TE ZIJN VOOR JEZELF. Tijd nemen weg uit de ratrace helpt je opladen, geeft je geweldige nieuwe ideeën en zorgt ervoor dat je je gewoon beter voelt. Dit zal hopelijk leiden tot meer enthousiasme aan jouw kant om terug te keren naar het beantwoorden van elk passend bericht dat binnenkomt van managers, collegas, klanten, gebruikers, beïnvloedbare studenten, GIS-carrièrezoekers, communityleden en meer.<\/LI><\/UL>Eindgedachten<\/STRONG><\/H2>In een professionele wereld gericht op relaties die sterk afhankelijk is van netwerken wordt de vaardigheid om consequent en betrouwbaar op communicatie te reageren beschouwd als een essentile vaardigheid en wordt het ontbreken ervan gezien als onprofessioneel, onbetrouwbaar en onbeleefd. Af en toe vertragingen door "digitale overload" zijn zeker te verwachten terwijl we hier allemaal mee worstelen. Maar mensen die gewoonlijk "verdwijnen," riskeren echt de gezondheid van hun carrière omdat dit gedrag langdurige barri8res voor kansen creëert, vertrouwen vernietigt en conflictoplossing belemmert. Helaas kan het je reputatie ruïneren. Dus om de beste reputatie op te bouwen die jij kunt hebben én die van jouw bedrijf, organisatie of agentschap... REAGEER!