Ik raadpleeg wayback-beelden om een dataset van gletsjerfronten op South Georgia bij te werken. ArcPro en de wayback-beelden bieden een handige dataset om tegen te digitaliseren, maar ALLEEN als je de datum van de afbeelding weet.<\/P>
Daarom raadpleeg ik ook de equivalente wayback-metadata voor dezelfde release van de beelden.<\/P>
Ik weet en verwacht dat sommige beelden die ik zie eigenlijk van een paar jaar eerder zijn en dat world imagery nog niet is bijgewerkt met nieuwe beelden, dit is logisch en ik vind het acceptabel.<\/P>
Het is wanneer het op de een of andere manier de toekomst rapporteert dat ik erg achterdochtig word! Het ondermijnt het vertrouwen in wat ik eigenlijk bekijk. Kan iemand van het esri imagery-team uitleggen waarom ik hieronder zie wat ik zie?<\/P>
Ik heb de 2019 (r00) aanstaan samen met de equivalente 2019_r00 metadata. Ik heb de historische dataset van het gletsjerfront die een deel van een rand uit 2003 toont. De data uit 2003 is vastgelegd met landsat 7. Let op dat de rand uit 2003 prachtig overeenkomt met de wayback-beelden van 2019.<\/P>
Nu zegt mijn kleine brein me dat de world imagery van 2019 nog niet was bijgewerkt en daarom beelden uit 2003 toont. Dat zou logisch zijn, behalve als je naar de pop-up aan de rechterkant kijkt, dan rapporteert de metadata een afbeelding uit 2024, 5 jaar in de toekomst<\/EM>?<\/P>
<\/span><\/P> <\/P>