Ik ben ArcGIS voor Excel nu 2 weken aan het testen. Ik vind het tot nu toe een beetje frustrerend. Het lijkt goed te werken voor kleine datasets, maar ik heb geprobeerd het te gebruiken met feature service-lagen die 26.000 en 80.000 records bevatten. Wanneer ik een polygoon op de kaart selecteer en de Filter sheet-knop gebruik, toont de tabel het record niet. Dit werkt prima bij mijn kleinere feature-lagen. Echter, het werkt niet bij de grotere datasets.<\/P>
Andere frustrerende dingen (ESRI, graag oplossen)<\/P>
1) Na het wissen van de selectie in de kaart zoomt de kaart automatisch weer uit naar de volledige omvang van de lagen. Dit is dom. Wat als je in een klein gebied wilt werken om features bij te werken en elke keer dat je een polygoon deselecteert, zoomt het naar de volledige omvang en moet je weer helemaal terugzoomen naar dat gebied? Misschien is er een instelling om dit te stoppen die ik nog niet heb gezien? Zo niet, dan moet die er komen. Ook zijn er veel stappen nodig om het record in de tabel te filteren. Zodra je erop klikt, zou het fijn zijn als het zou inzoomen op dat record in de tabel om het te bewerken zonder extra stappen.<\/P>
2) Wanneer je op de Sync with ArcGIS-knop klikt, worden er nieuwe lagen van de rest-service toegevoegd die ik niet in de kaart wilde hebben. Het voegt alle lagen toe die gepubliceerd zijn vanuit de ArcGIS Pro-kaart. Waarom zou dit zo ingesteld zijn? Ik moet dan al die lagen weer verwijderen.<\/P>
Als er oplossingen zijn voor deze problemen, laat het me dan weten.<\/P>
<\/P>