Ik wil graag de toevoeging van <\/SPAN>lichtmodus<\/SPAN><\/SPAN> (donkere tekst op een lichte achtergrond) aan ArcGIS Drone2Map aanvragen.<\/SPAN><\/SPAN><\/SPAN><\/DIV> <\/DIV>De huidige alleen-donkere interface veroorzaakt aanzienlijke leesproblemen voor mij en waarschijnlijk ook voor anderen. Donkere tekst op een donkere achtergrond veroorzaakt een halatie-effect, waarbij heldere elementen lijken te bloeden of te gloeien in de omgeving, waardoor tekst samenloopt en moeilijk te focussen is. Dit leidt snel tot oogvermoeidheid en hoofdpijn, wat mijn productief gebruik van de tool beperkt. <\/SPAN><\/SPAN><\/SPAN><\/DIV> <\/DIV>Dit is niet alleen persoonlijke voorkeur:<\/SPAN><\/SPAN><\/SPAN><\/DIV>Halatie wordt verergerd in de donkere modus voor mensen met veelvoorkomende aandoeningen zoals <\/SPAN>astigmatisme<\/SPAN><\/SPAN>, omdat de verwijdde pupil in situaties met weinig licht het scherpstellen verslechtert en wazige halo's rond tekst creëert.<\/SPAN><\/SPAN><\/LI>Studies tonen aan dat de donkere modus de leesbaarheid kan verminderen en oogvermoeidheid kan verhogen voor veel gebruikers, vooral in helderdere omgevingen of bij langdurige leestaken, in tegenstelling tot de algemene veronderstelling dat het universeel beter is.<\/SPAN><\/SPAN><\/LI>Toegankelijkheidsrichtlijnen benadrukken gebruikerskeuze in thema's, omdat geen enkele modus voor iedereen geschikt is. Sommigen hebben baat bij de donkere modus bij weinig licht, terwijl anderen lichtmodus nodig hebben voor duidelijkere tekst en minder belasting.<\/SPAN><\/SPAN><\/LI><\/UL>Veel Esri-producten, zoals ArcGIS Pro, bieden al schakelaars voor lichte en donkere thema's. Het uitbreiden hiervan naar Drone2Map zou de toegankelijkheid en bruikbaarheid aanzienlijk verbeteren voor een bredere groep gebruikers.<\/SPAN><\/SPAN><\/SPAN><\/DIV>