Hallo allemaal,
Langdurige GIS-gebruiker, maar voor het eerst een vraag over waterresources/H&H-workflow. Ik werk aan een project waarbij consultants afzonderlijke HEC-RAS-modellen ontwikkelen voor verschillende stroomgebieden in onze stad, elk met overstromingsoppervlakteresultaten voor diverse ontwerpstormgebeurtenissen. Zodra alle modellering is voltooid, is er de wens om een enkele multidimensionale .crf-laag van wateroppervlaktehoogten te genereren die de gecombineerde resultaten van alle modellen vertegenwoordigt. Het uiteindelijke doel is het creëren van een vloeiende, tijdgestuurde overstromingsanimatie/analysetoepassing voor ons ArcGIS-ecosysteem.
Ik begrijp dat consultants individuele wateroppervlakte .tif-rasters kunnen exporteren voor elke modeltijdstap, maar dit resulteert in een zeer groot aantal bestanden om te beheren, en ik wil onnodig rasterbeheer indien mogelijk vermijden.
Mijn belangrijkste vragen:
- Is het mogelijk voor ArcGIS Pro om native HEC-RAS-uitvoerresultaten (bijv. de RAS Mapper-resultaatmap of het simulatie-*.hdf-bestand) direct te importeren, zonder honderden geëxporteerde TIFF's te hoeven gebruiken?
- Zo ja, wat is de beste workflow om die native HEC-RAS-uitvoer om te zetten in een enkele multidimensionale .crf die geschikt is voor tijdgestuurde visualisatie en analyse?
- Zijn er best practices of aandachtspunten bij het combineren van uitvoer van meerdere, afzonderlijke HEC-RAS-modellen in één samenhangende tijdgestuurde rasterlaag?
Alle richtlijnen worden zeer gewaardeerd. Dank!