Hallo,
Ik vraag me af of iemand anders ook problemen heeft met ArcGIS voor Excel dat de verbinding met lagen die aan de spreadsheet zijn toegevoegd verliest? Ik heb een paar Excel-bestanden die ik ongeveer elke maand bewerk en die meerdere lagen bevatten van ArcGIS Online via de add-in. Ik besteed tijd aan het formatteren van de gegevens in deze lagen met behulp van filters en het markeren van bepaalde kolommen om ze gemakkelijker te maken om mee te werken, maar ik moet dit constant opnieuw doen omdat de add-in vaak niet herkent dat mijn tabbladen van ArcGIS Online zijn. Hieronder toont het kaartvenster effectief dat er geen GIS-lagen binnen het kaartvenster zijn (N.B. mijn lagen zijn feature-tabellen), maar de drie blauwe tabbladen hieronder zijn allemaal AGOL feature services waaraan ik eerder in de spreadsheet heb gewerkt. Dit verlies van verbinding gebeurt meestal tussen sessies, maar ik heb een andere spreadsheet waar ik heb gezien dat het tijdens een sessie de verbinding verloor, wat betekende dat bewerkingen die ik in Excel had gemaakt niet naar AGOL werden gesynchroniseerd.

Heeft iemand anders dit soort probleem gezien en zo ja, is er iets dat gedaan kan worden om het te voorkomen? Is er een manier om de verbinding te herstellen zonder de lagen opnieuw toe te voegen?
De ArcGIS voor Excel add-in heeft het potentieel om een game-changer te zijn voor het werken met online datasets, maar ik vind het steeds frustrerender dat de verbindingen met mijn datasets vaak verloren gaan, waardoor ik veel van de opmaak opnieuw moet doen of ik niet zeker weet of mijn bewerkingen worden gesynchroniseerd.
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.
Dank u
Anthony