Er zijn veel manieren om data te lezen met de ArcGIS Data Interoperability-extensie. Gemak is belangrijk, en gebruikers waarderen het ook dat ze geen kopieën van data hoeven te maken om hun werk gedaan te krijgen.<\/P>
In een recent webinar<\/A> hebben we het Esri ArcGIS Connector package<\/A> getoond en genoemd het gebruik van ArcGIS Online als een webbestandsysteem<\/STRONG>, maar er was geen tijd om de functie te demonstreren, dus hier gaan we in deze blog, waarbij we het gemak van bestandsopslag in ArcGIS Online combineren met eenvoudig bladeren naar deze bestanden in ETL-tools, inclusief de Quick Import<\/A> systeemtool.<\/P>In een eerder bericht<\/A> werkte ik met GeoParquet-bestanden, die een voorbeeld zijn van data die je mogelijk onderhoudt in ArcGIS Online. Het itemtype in Online is Parquet, maar Data Interoperability kan worden verteld dat het met GeoParquet werkt.<\/P>Hier is het resultaat van het binnenhalen van een GeoParquet-bestand in mijn kaart in de Memory workspace. De muntgroene polygonen zijn kadastrale onderverdelingswijzigingen die het parquet-bestand modelleren.<\/P>Bladeren naar Online voor GeoParquet-data<\/span><\/span><\/P>Boven de kaart bevinden zich dialoogvensters gerelateerd aan de Quick Import-tool ingebouwd in mijn Quick Import To Memory<\/A> voorbeeld.<\/P>Wanneer ik naar mijn data navigeer, krijg ik de mogelijkheid om te filteren op bestandstype en degene te kiezen die ik wil:<\/P>Bladeren naar GeoParquet-items in Online<\/span><\/span><\/P>Quick Import To Memory doet wat de naam suggereert en maakt een geheugen feature class van GeoParquet.<\/P>Het is echt zo eenvoudig: wanneer je een bestand kiest voor een ETL-tool en het bestand is opgeslagen in ArcGIS Online, kun je de optie gebruiken om op het web te bladeren, een webverbinding met ArcGIS Online gebruiken, en je data wordt op de achtergrond voor je gedownload. Je moet wel vooraf of tijdens runtime een webverbinding maken, die blijft bestaan voor hergebruik. Volg deze workflow<\/A>.<\/P>Het Quick Import To Memory-voorbeeld werkt niet gegarandeerd voor elk formaat, maar voor bestanden die één logisch object van eenvoudig feature-type opslaan zou het moeten werken. Voor het gebruikelijke geval van ruimtelijke ETL-tools die zijn gemaakt met readers kun je alle complexiteiten van formaten aan wanneer je ArcGIS Online als webbestandsysteem gebruikt.<\/P>Nu heb je nog een manier om ArcGIS Online te benutten!<\/STRONG><\/P>
In een
Hier is het resultaat van het binnenhalen van een GeoParquet-bestand in mijn kaart in de Memory workspace. De muntgroene polygonen zijn kadastrale onderverdelingswijzigingen die het parquet-bestand modelleren.<\/P>
Bladeren naar Online voor GeoParquet-data<\/span><\/span><\/P>Boven de kaart bevinden zich dialoogvensters gerelateerd aan de Quick Import-tool ingebouwd in mijn
Wanneer ik naar mijn data navigeer, krijg ik de mogelijkheid om te filteren op bestandstype en degene te kiezen die ik wil:<\/P>
Bladeren naar GeoParquet-items in Online<\/span><\/span><\/P>Quick Import To Memory doet wat de naam suggereert en maakt een geheugen feature class van GeoParquet.<\/P>Het is echt zo eenvoudig: wanneer je een bestand kiest voor een ETL-tool en het bestand is opgeslagen in ArcGIS Online, kun je de optie gebruiken om op het web te bladeren, een webverbinding met ArcGIS Online gebruiken, en je data wordt op de achtergrond voor je gedownload. Je moet wel vooraf of tijdens runtime een webverbinding maken, die blijft bestaan voor hergebruik. Volg
Het Quick Import To Memory-voorbeeld werkt niet gegarandeerd voor elk formaat, maar voor bestanden die één logisch object van eenvoudig feature-type opslaan zou het moeten werken. Voor het gebruikelijke geval van ruimtelijke ETL-tools die zijn gemaakt met readers kun je alle complexiteiten van formaten aan wanneer je ArcGIS Online als webbestandsysteem gebruikt.<\/P>
Nu heb je nog een manier om ArcGIS Online te benutten!<\/STRONG><\/P>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.