Hallo community,
Ik gebruik ArcGIS voor PowerBI versie 2025.1.800
Ik heb een ArcGIS kaartvisualisatie met de volgende instellingen:
- Voor de datapunten heb ik Latitude- en Longitude-variabelen. Deze zijn in decimale notatie.
- Voor de grootte van de datapunten gebruik ik de distinct count.
- Ik verander de kleur van de datapunten naar blauw in plaats van de standaard oranje.
- Ik pas de weergavegrootte van de datapunten aan van 8 tot 25 (in plaats van de standaard 3 tot 30) zodat ze iets groter op het scherm zijn.
- Ik heb de laag "Basemap Street Map - Map Service" toegevoegd vanuit onze organisatiecatalogus.
Echter, wanneer ik wissel van pagina op het dashboard, verlies ik instellingen #3, #4 en #5. Het gaat terug naar een standaardstatus.
In AGOL heb ik het Creator User type met Data Editor Role, maar ik zie nog steeds de pop-up die zegt "Meld je aan bij ArcGIS met Gebruikerstype en Rol ingesteld op Creator of hoger om wijzigingen op te slaan en analysetools te gebruiken."
Dit zijn vrij eenvoudige aanpassingen. Waarom gaan mijn instellingen verloren?
Als het door mijn AGOL-machtigingen komt, waarom heb ik dan Creator-toegang of hoger nodig om deze basisaanpassingen te doen die allemaal aan de PowerBI-kant zijn? Ik vond documentatie hierover die hogere machtigingen vereist, maar alleen voor Join Layers, die ik niet gebruik: https://community.esri.com/t5/arcgis-for-power-bi-blog/arcgis-for-power-bi-v-2025-1-change-log-and/ba-p/1626997
Dit werkte een paar maanden geleden anders toen ik alleen Viewer-machtigingen in AGOL nodig had.
Alvast bedankt voor je hulp
Dan