Hallo,
Ik ben een masterstudent geowetenschappen en werk aan dijken in Zuid-Jordanië als onderdeel van mijn scriptie, die zich richt op het classificeren ervan om de tektonische geschiedenis van de regio beter te begrijpen. Op dit moment digitaliseer ik dijken handmatig vanuit Google Earth en Esri-basiskaarten. Ze kunnen soms 1 m dik zijn, dus kwaliteit is belangrijk, maar het proces is tijdrovend en vatbaar voor onzekerheid, en helaas wordt mijn studiegebied niet volledig gedekt door commerciële hoogresolutiebeelden, en ik heb niet het budget om data aan te schaffen.
Ik ben op zoek naar een mentor of iemand met ervaring in remote sensing-workflows voor structurele geologie of dijk (steen) mapping, vooral met gebruik van gratis datasets en open-source tools. Mijn doel is om efficiëntere, semi-automatische mappingmethoden te leren die me kunnen helpen fouten te minimaliseren en het proces te versnellen.
Als je aan soortgelijke projecten hebt gewerkt of bronnen, tutorials of mensen kent waarmee ik contact kan opnemen, zou ik zeer dankbaar zijn voor je begeleiding.
Alvast bedankt voor alle hulp of tips!