In 2024 werd een groep waarbij ik betrokken ben en die geassocieerd is met de World Bank Group ondervraagd over 100 interesseonderwerpen (voor 2025) voor het opbouwen, onderhouden en laten groeien van Communities of Practice (CoP - stel vragen als je niet bekend bent met CoP's in de praktijk)<\/P>
Mijn idee was hoe het mogelijk zou kunnen zijn om het tempo te versnellen voor het bereiken van succesvolle Sustainable Development Goals (SDGs) resultaten voor de rest van dit decennium. (Is iedereen bekend met de SDG Challenge (2015-2030) waarbij bijna elk land ter wereld betrokken is?). <\/P>
Vanmorgen (18-6-2025) kwam mijn groep Community Builders online bijeen om te bespreken Facilitatie<\/STRONG> <\/SPAN><\/P>Waarom? Wij geloven dat goede facilitatiepraktijken (bijeenkomstmethoden, nudges, samenwerking tussen leiders) de toon zetten, een gevoel van verbondenheid opbouwen en de community\/het netwerk helpen haar doelen duurzaam te bereiken. Wij <\/SPAN>benadrukten:<\/DIV>Incentivatie<\/SPAN>: Hulpmiddelen om kennisbronnen en over het algemeen professionals te stimuleren actief deel te nemen aan een CoP en deze te bezitten.<\/DIV><\/LI>Inclusiviteit<\/SPAN>: Inclusieve CoP's creëren over geografische gebieden, talen, programma's\/afdelingen en manieren van weten (diversiteit in ervaring, perspectief). <\/DIV><\/LI>Innovatieve benaderingen<\/SPAN>: Innovatieve manieren om technologie te gebruiken tijdens virtuele evenementen en asynchrone activiteiten, zoals online discussies, co-auteurschap, excursies. <\/DIV><\/LI><\/OL> Met de 2025 ESRI User Conference die nu plaatsvindt, wilde ik dit idee posten in de hoop mappers en analisten samen te brengen die op zoek zijn naar ingangen voor betrokkenheid bij de SDG Challenge Soapbox om SDG-kennis te verbeteren<\/A> <\/P>Iemand die geïnteresseerd is in het opdoen van realtime ervaring met SDG-projecten in de<\/P>