We gebruiken Pix4DFields voor het verwerken van multispectrale projecten omdat ze automatisch het gebruik van Sentera gekalibreerde reflectiepanelen ondersteunen voor radiometrische calibratie. Ik zie in de nieuwste D2M faq over ondersteunde multispectrale camera's dat het M3M cameramodel wordt ondersteund, maar niet de radiometrische calibratie voor dat model. Ik zie ook in de nieuwste D2M documentatie dat reflectiefactoren voor elke band kunnen worden ingevoerd en dat er een kader kan worden getekend op het reflectiedoel. Ik herinner me dat in eerdere versies van D2M multispectrale workflows dat gedeelte van het calibratieproces was uitgeschakeld (grijs gemaakt). Is dit nog steeds het geval voor de nieuwste versie van D2M of kunnen die reflectiewaarden en het getekende doelkader nu handmatig worden ingevoerd?
Pix4DMapper had een vergelijkbare workflow waarbij, hoewel het Sentera reflectiepaneel niet automatisch werd geregistreerd met het calibratieproces, je die calibratiedoelafbeeldingen handmatig kon toevoegen en de bandreflectiefactorwaarden kon invoeren.