Ik hoor VEEL geruchten 🐝<\/span> sinds 7 mei over de overname van Esri Imagery Partner, Capella Space Corp<\/A>. Capella is een Amerikaans ruimtevaarttechnologiebedrijf met data- en satellietoplossingen voor overheid en commercieel gebruik. Capella was het eerste Amerikaanse bedrijf met een commerciële constellatie van Synthetic Aperture Radar (SAR) satellieten, die submeter pixelresolutie leveren.<\/SPAN><\/P>Volgens IonQ zal deze overname hun grotere plan ondersteunen om 's werelds eerste ruimtegebaseerde quantum key distribution (QKD) netwerk te creëren — een technologie die "onhackbare" communicatie belooft voor overheid en commerciële gebruikers. Klik HIER<\/A> om te lezen over Quantum Based computing op Wikipedia. <\/SPAN><\/P>De vraag is, waarom zou een quantum computing hardwarebedrijf een commerciële dataleverancier kopen? Volgens de meeste mensen is het om hen te helpen de defensie- en inlichtingenmarkten te betreden. Ik denk dat de hoge resolutie Capella-data zeer geschikt is voor GeoAI-training en modelgeneratie. Misschien zullen de QPUs on-board verwerking mogelijk maken voor de Capella-constellatie. Zou dat niet gaaf zijn!?!<\/SPAN><\/P>Wil je meer leren over het werken met Capella-data in ArcGIS? Lees de blogpost, "Demystifying SAR Satellite Data in ArcGIS<\/A>" door Elizabeth Menezes.<\/P> <\/P> <\/P>
De vraag is, waarom zou een quantum computing hardwarebedrijf een commerciële dataleverancier kopen? Volgens de meeste mensen is het om hen te helpen de defensie- en inlichtingenmarkten te betreden. Ik denk dat de hoge resolutie Capella-data zeer geschikt is voor GeoAI-training en modelgeneratie. Misschien zullen de QPUs on-board verwerking mogelijk maken voor de Capella-constellatie. Zou dat niet gaaf zijn!?!<\/SPAN><\/P>Wil je meer leren over het werken met Capella-data in ArcGIS? Lees de blogpost, "
<\/P>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.