Ik werk in Colorado waar het gebruikelijk is dat projectmeetgegevens worden geleverd in afgeknotte state plane-coördinaten. Afgeknot betekent dat de landmeters tussen 1 en 3 miljoen voet van de N: & E: coördinaten verwijderen. Als hier geen correctie voor wordt toegepast, verschijnt de CAD-lijntekening meestal ergens in AZ. Ik probeer een workflow te definiëren om projectgegevens op één lijn te krijgen in ArcGIS en heb daar behoorlijk wat moeite mee. Onze CADD wordt voornamelijk gedaan in Bentley OpenRoads Designer.<\/P>
In CAD zorg ik ervoor dat mijn luchtfoto-achtergrond consistent uitlijnt met de gegevens door het juiste state plane-systeem toe te wijzen (bijv. NAD_1983_HARN_StatePlane_Colorado_Central_FIPS_0502_Feet) en vervolgens een affine processor toe te passen die een grondaanpassingsfactor en horizontale en verticale verschuiving definieert als respectievelijk A0- en B0-waarden. Een voorbeeld is te zien in 1. ORD GCS Setting.png. In dit voorbeeld werden de gegevens afgeknot door 2 miljoen eenheden X en 1 miljoen Y met een GAF van 1.00048188. Dit werkt geweldig voor CAD! Het probleem is dat wanneer ik de gegevens exporteer naar een SHP, deze wordt geleverd met een .prj-bestand dat ArcGIS niet kan herkennen (2.Topo.txt - gewijzigd naar txt voor upload, normaal gesproken een .prj). Ik denk dat ArcGIS alleen basisprojecties kan herkennen en niet projecties met affine modifiers.<\/P>
Dus ik heb een manier nodig om een affine transformatie te definiëren in ArcGIS, hetzij voor de basemap of de binnengebrachte gegevens. Ik dacht dat ik dit kon doen met een .wld3. Ik vond dit artikel dat een vergelijkbare workflow laat zien om een transformatie te definiëren met een raster, maar ik krijg mijn gegevens er niet mee aan het werk. World files for raster datasets014;ArcGIS Pro | Documentation<\/A> <\/P>Is er een andere manier waarop ik dit zou kunnen aanpakken of laten werken? Mijn doel is om geen stappen in mijn workflow te hebben die mensen anders zouden kunnen doen, zoals punten kiezen in de CAD-lijntekening en deze verbinden met waar ze thuishoren in GIS. Ik wil graag dat drie mensen dezelfde stappen kunnen volgen en hetzelfde resultaat krijgen, en het uitvoeren van een soort affine conversie op basis van meetgegevens lijkt daarvoor de beste manier.<\/P>
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. Ook ben ik nieuw hier, dus als er een betere plek is om deze vraag te plaatsen, laat het me dan weten.<\/P>