Hallo. Tijdens de Dev Summit had ik een geweldig gesprek met iemand (misschien Noah) bij de GeoAnalytics-stand over het krijgen van AGOL-gegevens in Fabric. Hij verwees me naar de blog 'GeoAnalytics in Fabric'.
Deze eerste ochtend na de Dev Summit was ik enthousiast om te beginnen met het testen van enkele functionaliteiten. Ik heb onze Fabric-beheerder gevraagd om de vereiste tenant-instelling in te schakelen en startte mijn eerste notebook. Ik kopieerde/plakte het eerste stuk voorbeeldcode en liep tegen een fout aan.
import geoanalytics_fabric from geoanalytics_fabric.sql
import functions as ST
spark.sql("show user functions like 'ST_*'").show()Er was een veel langere exceptieboodschap, maar dit deel lijkt de samenvatting te zijn, misschien
AnalysisException: org.apache.hadoop.hive.ql.metadata.HiveException: MetaException(message:Spark SQL-query's zijn alleen mogelijk in de context van een lakehouse. Voeg alstublieft een lakehouse toe om door te gaan.)
Het volgende gedeelte code (het maken van een dataframe en het weergeven van het schema) werkte prima.
Ik ga door met de tutorials, maar is er iets wat ik moet doen, zoals het aanmaken van een lakehouse, voordat ik dat eerste stuk code kan uitvoeren (en misschien ook andere delen)?