Hallo allemaal.<\/P>
Ik ben een PhD-student die probeert ESRI's voorgetrainde deep learning-modellen (SAM en\/of Agricultural Field Delineation) toe te passen op gedeclassificeerde satellietbeelden, specifiek Corona- of Hexagon-laagresolutie mapping camera beelden.<\/P>
In een ander forum werd mij verteld dat omdat dit enkelbandige beelden zijn, ik textuur aan hen zou moeten toevoegen (bijv. het integreren van Landsat-banden) om ze multibandbeelden te maken voor dit type analyse. Dat heb ik gedaan. Mij werd ook geadviseerd dat het gebruik van een DEM die overeenkomt met mijn studiegebied en de geschatte tijdsperiode (van de beelden) mijn resultaten zou verbeteren. Dus vond ik de geschikte DEM en knipte deze toe op mijn studiegebied. Een andere expert zei dat deep learning effectiever is wanneer DEM-afgeleide producten ook in deze analyse worden opgenomen, specifiek helling en kromming.<\/P>
Ik heb nu 4 verschillende rasterbeelden: het getextureerde gedeclassificeerde beeld, een SRTM DEM, helling en kromming. Ik heb ze afzonderlijk geüpload naar ArcGIS Online om te experimenteren met de eerder genoemde deep learning-pakketten. Ik probeerde beide pakketten op alleen het getextureerde beeld en op een samengestelde bandafbeelding. En kreeg elke keer foutmeldingen. Ik ben geen ervaren GIS-gebruiker dus het is mogelijk dat ik enkele domme fouten heb gemaakt bij het voorbereiden van mijn beelden voor dit type analyse. Maar op dit punt weet ik niet eens waar ik moet beginnen met het oplossen van problemen.<\/P>