Achtergrond: ArcGIS Enterprise 11.1, ArcGIS Pro 3.1.7, Utility Network versie 6, huidige UN afvalwaterschema gebaseerd op Sewer Utility Network Foundation V1.1.<\/P>
We zijn ongeveer 18 maanden in productie. Onlangs ben ik subnetwork-tiergroepen en tiers aan het opzetten om nieuwe subnetwerken te modelleren. We installeren SmartCover-apparaten in 35 putten in ons servicegebied om drie dingen te modelleren: RDII, Capaciteitstekorten en een of meer gebieden met een hoog risico op overstromingen.<\/P>
Ik begon met het creëren van twee nieuwe tiergroepen: "Sewer Capacity Deficiency Metering Areas" en "Sewer RDII Metering Areas". Binnen elke tiergroep maakte ik 5 tiers (gerangschikt van 1 tot 5) voor in totaal 10 nieuwe tiers. De reden voor de hiërarchie is dat we (vooral voor RDII-studiegebieden) een SmartCover installeren bij de meest downstream put van het studiegebied, 2-3 SmartCovers stroomopwaarts op putten op verschillende takken van de hoofdleiding, 1-3 SmartCovers stroomopwaarts van die putten op kleinere takken, en dit herhalen indien nodig. Voor elke rioolleiding (en structuur) die binnen onze studiegebieden valt, moeten we weten tot welke subnetwerken (over alle tiers heen) ze behoren.<\/P>
De eerste keer dat ik de topologie opnieuw inschakelde na het aanmaken van de tiergroepen\/tiers, had elk SewerLine-object een topologiefout (32: Fout bij het instellen van gewichtwaarden . 32,[Dit gewicht mag niet null zijn.]). Ik heb die fout onderzocht, de netwerkattributen en toewijzingen bekeken, en er leek niets verkeerd te zijn<\/EM><\/STRONG>. Het enige attribuut dat mogelijk twijfelachtig was, was het attribuut "Cathodic Protection Traceability", dat is toegewezen aan het veld "cptraceability" op SewerDevice (via de verschillende subtypes). Dat veld bevatte in mijn gegevens alleen null<\/EM>-waarden. Het domein dat eraan was toegewezen vanuit de Esri-oplossing was het "CP_Traceability"-domein. Het attribuut "Cathodic Protection Traceability" is geconfigureerd om nulls toe te staan, dus dit leek geen probleem te moeten zijn.<\/P>Ik heb gekeken naar het gegevenswoordenboek voor de Sewer Utility Network Foundation V1.2 (https:\/\/solutions.arcgis.com\/water\/help\/sewer-utility-network-foundation\/DataDictionary\/DataDictionary\/<\/A> ) en ontdekte dat het domein voor het cptraceability-veld was gewijzigd naar "Yes\/No" dat de waarden 0 tot en met 2 bevat (0 is Onbekend, 1 is Ja, 2 is Nee). Op een vermoeden veranderde ik de domeintoewijzing voor het "cptraceability"-veld voor de verschillende SewerLine-subtypes om het "Yes\/No"-domein in mijn gegevens te gebruiken. Ik voerde Calculate Field uit om de "cptraceability"-waarden bij te werken naar 0 (nul) voor alle records. Toen ik mijn gegevens opnieuw valideerde, verdwenen alle topologiefouten. Het was me niet helemaal duidelijk waarom dit een probleem was, maar ik was blij dat mijn gegevens werkten.<\/P>Afgelopen vrijdag moest ik meer tiers toevoegen aan de tiergroep "Sewer RDII Metering Areas" (ik voegde ze toe met rangen 6 tot en met 10). Ik maakte ook een nieuwe tiergroep "Sewer Risk Monitoring Metering Areas" en voegde daar 5 tiers (rangen 1-5) aan toe.<\/P>
Vanmorgen ontdekte ik dat al mijn SewerLine-objecten weer dezelfde topologiefouten tonen als eerder (32: Fout bij het instellen van gewichtwaarden . 32,[Dit gewicht mag niet null zijn.]). Er zijn geen andere attributen die aan een SewerLine-veld zijn toegewezen die null-waarden bevatten. Waar komt deze fout nu vandaan en hoe kan ik dit oplossen?<\/P>