Wanneer je een mosaic dataset (MD) hebt ingeschakeld voor tijd (Derived MD met meerdere Source MDs erin), is het dan normaal dat de mosaic-methode niet<\/STRONG> wordt teruggezet naar de standaardinstelling wanneer tijd wordt uitgeschakeld via het lintpaneel in ArcGIS Pro? <\/P>Ik ervaar twee gedragingen. De MD die ik heb, heeft als standaard mosaic-methode "By Attribute" - waarbij de meest recente beelden bovenaan worden weergegeven met behulp van een datumveld. Het heeft ook de mogelijkheid om Tijd te gebruiken en te filteren door de andere source MDs erin.<\/P>Wanneer ik tijd inschakel via de inhoudstabel (TOC), werkt de schuifregelaar correct en kan ik filteren op jaar. Echter, als ik via het lint Tijd uitschakel, toont de MD niet altijd de meest recente beelden bovenaan (50% van de tijd) en raakt in de war - het toont verschillende jaren door elkaar. Het vreemde is dat als ik het eigenschappenvenster open via de TOC voor de MD en daar Tijd uitschakel, de meest recente beelden wel bovenaan worden getoond en de standaardinstelling voor de mosaic-methode wordt gevolgd.<\/P>Hopelijk is dit duidelijk! Alle inzichten worden gewaardeerd.<\/P>Ik werk met ArcGIS Pro V 3.3.1<\/P>Dank je,<\/P>Jon<\/P>
ArcGIS Pro - Lintpaneel tonen, specifiek waar je Tijd kunt uitschakelen voor een mosaic dataset.<\/span><\/span>
ArcGIS Pro - Eigenschappenvenster voor een mosaic dataset, geopend vanuit de inhoudstabel. Markering waar je Tijd kunt inschakelen voor een mosaic dataset.<\/span><\/span><\/P>