Hallo,
Ik werk momenteel met de ESRI map widget in Power BI en ik ben een bruikbaarheidsprobleem tegengekomen met betrekking tot de zoomfunctionaliteit bij interactie met tooltips.
Wanneer ik over een specifiek asset op de kaart zweef, verschijnt het tooltipvenster zoals verwacht. Tijdens deze interactie kan ik echter niet in- of uitzoomen met het scrollwiel van de muis terwijl de tooltip zichtbaar is. De enige manier om in of uit te zoomen is door de aanwijzer van de tooltip weg te bewegen en de "+" of "-" knoppen op de kaartinterface te gebruiken. Hoewel dit werkt, is het niet erg handig, vooral wanneer een dringende controle van specifieke assets of locaties nodig is. Het huidige gedrag verstoort de workflow wanneer nauwkeurig inzoomen en inspecteren van kaartlocaties vereist is.
Het zou veel efficiënter zijn als ik naadloos kon in- of uitzoomen met het scrollwiel van de muis, zelfs wanneer de tooltip zichtbaar is.
Is er een bestaande oplossing of instelling die het mogelijk maakt dat de muiszoomfunctie actief blijft tijdens interactie met tooltips? Of zijn er plannen om dit gedrag te verbeteren in toekomstige updates van de ESRI map widget voor Power BI?