Hallo allemaal
Ik weet niet zeker of dit de beste plek is hiervoor, maar ik kon er geen geschikte plek voor vinden.
Ik vraag me af of iemand anders ook aanzienlijke problemen heeft met de nieuwste wijzigingen in het Nearmap-systeem? Mijn bedrijf gebruikt het voor vrij eenvoudige zaken: gebied vinden, georeferentieerd gebied downloaden op verschillende schalen, en dat herhalen.
De wijzigingen:
- hebben het aantal klikken om een luchtfoto te downloaden aanzienlijk verhoogd
- we krijgen nu elke keer dat een luchtfoto wordt gedownload een spamachtige e-mail
- het ergste is dat luchtfoto's vroeger werden gedownload met de metadata in de bestandsnaam (CRS, datum van beeldverzameling, resolutie van de afbeelding). Nu wordt het gewoon gedownload met de nutteloze titel 'Vert' of 'VertPhoto'. We moeten nu handmatig bestanden (en wereldbestanden) hernoemen of in verschillende mappen plaatsen wanneer meer dan één luchtfoto wordt gedownload.
Bij contact met support was de reden voor deze laatste wijziging de lengte van bestandsnaampaden - maar ik ben zelf nooit dit probleem tegengekomen (wat natuurlijk niet betekent dat het geen probleem is).
Dus ik wilde gewoon peilen bij mijn mede-GIS'ers of deze wijziging hen ook heeft beïnvloed? Zo ja, dan kan het handig zijn om wat e-mails naar Nearmap te sturen om je mening te geven. Ik weet dat we leven in een wereld waar diensten lijken te verslechteren voor hetzelfde geld, maar misschien is dit een verandering die we kunnen verbeteren...