Hallo,
Ik probeerde de volgende query te testen die beschreven staat in deze documentatie - https://developers.arcgis.com/rest/services-reference/enterprise/lr-acquire-locks/.
/MapServer/exts/LRServer/locks/acquire
De problemen die ik tegenkwam zijn:
Allereerst lijkt het erop dat deze query een POST-query is in plaats van GET zoals aangegeven in de header van de link.
Ten tweede wordt de parameter acquireLocks als "Optioneel" aangegeven, wat in feite onjuist is en wanneer ik deze verwijder, krijg ik de volgende reactie:
{"error":{"code":400,"message":"'acquireLocks' parameter niet opgegeven.","details":[]}}
Wanneer ik het als volgt doorgeef:
[{"routeId": "{myRouteUniqueID}", "layerId": 1}]
Krijg ik de volgende reactie:
{"error":{"code":400,"message":"'lineId' parameter niet opgegeven.","details":[]}}
Wanneer ik de volgende acquireLocks-parameter doorgeef:
[{"routeId": "{myRouteUniqueID}", "layerId": 1}, {"lineId": "{myCenterlineUniqueId}", "layerId": 2}]
Krijg ik NOG STEEDS de volgende reactie:
{"error":{"code":400,"message":"'lineId' parameter niet opgegeven.","details":[]}}
Mijn uiteindelijke doel is om kalibratiepunten te laden via de applyEdits-query (https://developers.arcgis.com/rest/services-reference/enterprise/apply-edits/)
Om dit te doen moet ik exclusieve locks krijgen op de routes waaraan ik kalibratiepunten wil toevoegen. Mijn vragen zijn - wat moet ik doorgeven als "routeId", "lineId" en "layerId" en hoe moet ik dit doen? In de documentatie staat dat JSON er zo uit zou moeten zien:
[ { "routeId": "<routeId>", "layerId": <layerId> } | { "lineId": "<lineId>", "layerId": <layerId> }, ... ]
Wat onzin is omdat "|" niet werkt in JSON. En een foutmelding geeft.
Dus, ik heb mijn routeId als routeId gezet, mijn CenterlineID als lineID en layerId mijn gepubliceerde lagen Ids van centerlines en routes.
Kan iemand een werkend voorbeeld geven van JSON die ik moet doorgeven als acquireLocks-parameter in /MapServer/exts/LRServer/locks/acquire query die locks creëert op meerdere routes om verder kalibratiepunten voor deze routes te kunnen laden?
Alvast bedankt!