Ik probeer verbinding te maken met wat ruimtelijke gegevens in Portal met behulp van ArcGIS voor PowerBI.<\/P>
Ik kan inloggen nadat ik 'allow origins' heb toegevoegd zoals hier beschreven: https:\/\/doc.arcgis.com\/en\/microsoft-365\/latest\/power-bi\/configure.htm<\/A><\/P>Maar wanneer ik probeer een feature layer binnen te halen, krijg ik een 'failed to fetch' fout.<\/P>Het is het vermelden waard dat:<\/P>Deze fout zowel in PowerBI Desktop als PowerBI Web voorkomt<\/SPAN><\/LI>Ik heb geprobeerd toegang te krijgen tot een AGOL en een andere Portal, en kreeg niet dezelfde fout, wat aangeeft dat het waarschijnlijk gekoppeld is aan de specifieke Portal\/Enterprise in plaats van mijn PowerBI-configuratie<\/SPAN><\/LI><\/UL>Ik werk samen met IT-collega's om te begrijpen of het iets is dat verband houdt met de IT-omgeving die een verbinding blokkeert, maar ik vraag me af of iemand deze fout al is tegengekomen in ArcGIS voor PowerBI en advies heeft over hoe deze fout op te lossen? <\/SPAN><\/P>
Maar wanneer ik probeer een feature layer binnen te halen, krijg ik een 'failed to fetch' fout.<\/P>
Het is het vermelden waard dat:<\/P>
In many cases, this error indicates a CORS-related issue. A network-related or security setting may be blocking the Power BI application. Please consult your GIS admin, or IT/network team before proceeding with the suggestions below
In addition to ensuring that the listed domains here are added to your Enterprise, make these checkpoints
1) Ensure that Portal is not restricting the PowerBI web URL
Sign in to the ArcGIS Server Administrative endpoint (http(s)://server.domain.com:6443/arcgis/admin)
2) Configure browsers for ArcGIS Enterprise when using ArcGIS for Power BI
3) Please contact your IT department to verify if there are any firewall settings or restrictions blocking access to the Power BI (web and desktop). Ensure you are also using the latest version of Powerbi desktop.
Hi @KatieStenson1,
Thanks for your question. This is under investigation. Thanks for your patience!
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.