Alvast bedankt voor je tijd. Ik dacht eraan om dit te starten in de Developer community, maar ik dacht dat de GIS Life community misschien beter geschikt is voor dit gesprek.<\/P>
Als je wilt, sta ik op een kruispunt. Wees alsjeblieft voorbereid op mijn onsamenhangendheid, want dat is wat dit is.<\/P>
Ik ben ongeveer 4 jaar bezig met GIS, na een carrièreswitch. Ik heb veel papieren kaarten gemaakt, webmapping gedaan, applicaties gebouwd, data beheerd, het hele pakket van basis GIS-techniek\/analist werk. Ik heb er van genoten. Maar ik realiseer me dat om deze carrière voort te zetten en echt mijn algemene carrièredoelen te bereiken, meer degelijk GIS-werk te "doen" en scherp te blijven in het vakgebied, ik waarschijnlijk de weg naar development moet inslaan. Ik heb wat python geleerd, enkele taken geautomatiseerd, wat toolboxes gebouwd, enzovoort. Niets bijzonders, gewoon experimenteren met de interne werking en python gebruiken om dingen makkelijker te maken en tijd en hoofdpijn te besparen. Dat vind ik ook erg leuk (ik kom uit een totaal niet-programmeer- of informaticabackground).<\/P>
Waar nu naartoe? Ik heb behoorlijk wat tijd besteed aan nadenken of ik de python-route moet blijven volgen en meer GIS-specifieke boeken moet lezen, me moet verdiepen in API-dingen en die vaardigheden echt moet aanscherpen, of dat ik de JavaScript-motor moet opvoeren en die volledig moet oppakken om de webdevelopment-route te volgen. Ja, ik weet dat dit verschillende paden zijn.<\/P>
Mijn aanname is dat veel mensen zullen beginnen met de vraag: wat wil ik doen? waar wil ik heen? Ik ga er ook vanuit dat ik al deze dingen uiteindelijk kan doen. Echter probeer ik ook realistisch te zijn met mijn tijd en energie. Ik heb geen studententijd of periodes zonder kinderen om echt diep te studeren. Ik kan misschien 10-15 uur per week erin steken. Ik wil ook zeker weten dat wat ik doe past binnen de workflows van mijn organisatie en daar kan helpen.<\/P>
Een ander punt is welke beperkingen ik zal hebben? Ik kan aan het Odin Project beginnen of wat serieuzere pythonboeken oppakken, maar vereist het ontwikkelen en uitrollen van een webapp allerlei andere regelingen die deze leerervaring nu misschien niet haalbaar maken?<\/P>
Ik realiseer me ook dat ieder van ons die een nieuwe taal probeert te leren en zich ontwikkelt waarschijnlijk met dezelfde beperkingen werkt en nadenkt over hun huidige grenzen.<\/P>
Deel alsjeblieft je gedachten over jouw pad!<\/P>