Goedemorgen,
Ik heb een verzameling van 10 bron mosaic datasets (S_MDs) die ik wil toevoegen aan een afgeleid mosaic dataset (D_MD). De D_MD zou dan worden gebruikt door GIS-gebruikers in ArcGIS desktop software.
Ik heb de tutorials voor de beeldverwerkingsworkflow gevolgd over hoe dit te doen, alles is voorzien van attributen met datums (jaar, eerste datum, laatste datum), en vervolgens heb ik de S_MDs toegevoegd aan de D_MD. Mijn probleem is dat de mosaic methode niet correct werkt (of misschien werkt het wel, maar ik begrijp niet volledig wat het doet).
Ik wil graag dat standaard de meest recente beelden bovenaan worden weergegeven (dus 2023 in mijn geval) wanneer iemand de D_MD aan een project toevoegt. Wat er gebeurt is dat zodra je ver genoeg uitzoomt, verschillende jaren beelden worden getoond en niet de regel van de meest recente beelden volgen. Dit zou erg misleidend zijn voor gebruikers. De instellingen van de mosaic methode die ik gebruik zijn bijgevoegd. Ik heb veel verschillende combinaties geprobeerd met hetzelfde resultaat... verschillende jaren van S_MDs worden getoond op verschillende zoomniveaus.
Ik had de indruk dat als ik de By Attribute mosaic methode gebruikte, en een Jaar veld had gebruikt, ik de D_MD kon dwingen om ongeacht het zoomniveau de meest recente beelden bovenaan te tonen.
Alle hulp wordt gewaardeerd!!