Hallo allemaal,Met betrekking tot mijn andere recente berichten<\/A> hier - ik wil er zeker van zijn dat ik begrijp wat de uitvoer van de Stormwater Preprocessing and Analyses<\/A> workflow is. Het is voor mij niet helemaal duidelijk of het volgen van de daar beschreven workflow de uitvoer zal opleveren die ik nodig heb, of dat ik de unieke workaround moet ontwikkelen waar ik in mijn andere berichten naar probeer te verwijzen.Die workflow specificeert te beginnen met een DEM evenals individuele feature-lagen voor stormafvoerbuizen, knooppunten en kanalen, allemaal in een feature dataset. Ik heb al deze inputs, maar de kanaal-featureklasse zit vol onnauwkeurigheden; ik hoop Arc Hydro te gebruiken om nauwkeurigere oppervlaktekanalen te ontwikkelen die de stormafvoerinfrastructuur (duikers, enz.) weerspiegelen. Uiteindelijk moet ik producten kunnen ontwikkelen waaronder een nauwkeurige stroomkanaallaag (bij voorkeur met stroomorde) die zowel de oppervlaktekanalen als de gebieden waar ze door buizen of afvoeren stromen omvat, en waterscheidingen in kaart brengen (bij voorkeur voor verschillende stroomorden) voor het hele stroomkanaal\/stormafvoerbuis-systeem.Mijn vragen zijn:<\/P>1) Voor stap 3 van de Gegevensvoorbewerking, "Create drainage line structures representing open channels", genereert die stap nieuwe oppervlaktekanalen tussen buisnetwerken die overeenkomen met de stroomrichting\/accumulatie op de invoer-DEM? Met andere woorden, zou ik in wezen de bijgewerkte (nauwkeurigere) DEM-afgeleide oppervlaktekanalen uit deze stap krijgen, zonder duikers in de DEM te hoeven branden?<\/P>2) Als ik de workflow volg, zie ik dat de Stormwater Delineation tool waterscheidingen in het stormwatersysteem toestaat - wijst een deel van de workflow stroomorde toe aan de kanalen in het systeem zonder onderbroken te worden door buizen? Dat wil zeggen, als een derde orde stroomkanaal een stormafvoerbuis binnenkomt, blijft het kanaal dat uit de buis komt dan nog steeds derde orde, of wordt de orde van de stroom gereset? Zou het mogelijk zijn om waterscheidingen te genereren op basis van verschillende stroomorden vanuit de ruwe uitvoer van de workflow, of zou aanvullende aanpassing nodig zijn?<\/P>Alvast bedankt voor alle inzichten!<\/P>
1) Voor stap 3 van de Gegevensvoorbewerking, "Create drainage line structures representing open channels", genereert die stap nieuwe oppervlaktekanalen tussen buisnetwerken die overeenkomen met de stroomrichting\/accumulatie op de invoer-DEM? Met andere woorden, zou ik in wezen de bijgewerkte (nauwkeurigere) DEM-afgeleide oppervlaktekanalen uit deze stap krijgen, zonder duikers in de DEM te hoeven branden?<\/P>
2) Als ik de workflow volg, zie ik dat de Stormwater Delineation tool waterscheidingen in het stormwatersysteem toestaat - wijst een deel van de workflow stroomorde toe aan de kanalen in het systeem zonder onderbroken te worden door buizen? Dat wil zeggen, als een derde orde stroomkanaal een stormafvoerbuis binnenkomt, blijft het kanaal dat uit de buis komt dan nog steeds derde orde, of wordt de orde van de stroom gereset? Zou het mogelijk zijn om waterscheidingen te genereren op basis van verschillende stroomorden vanuit de ruwe uitvoer van de workflow, of zou aanvullende aanpassing nodig zijn?<\/P>
Alvast bedankt voor alle inzichten!<\/P>
Great questions, Jasper! To clarify: Step 3 (Create drainage line structures) is just the starting point, it prepares your streams for the DEM Reconditioning step that follows, which actually burns culverts into the terrain without manual editing. So yes, you’ll get updated surface channels, but only after running that reconditioning tool.
For stream order, good news! The Create Stormwater Network tool builds a geometric network that connects pipes, nodes, and channels. That connectivity means stream order should carry through pipes rather than resetting. And while watershed delineation isn’t order‑based out‑of‑the‑box, you can manually select segments of a specific order and run the delineation tool on those.
For extra guidance and community-driven best practices, I’d highly recommend checking out uswac, it’s packed with practical insights that complement Arc Hydro workflows really well. Hope this helps!
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.