Tientallen duizenden <\/STRONG>gehoste feature layers worden dagelijks gemaakt in ArcGIS Online.<\/P>Hieronder is er een die ik heb gemaakt - straatadrespunten in de stad Los Angeles, verkregen van de open data site van de stad<\/A>.<\/P> Ik heb de laag niet gemaakt met ArcGIS Data Pipelines<\/STRONG>, dat kun je zien aan de afgestemde breedtes van de tekstvelden in de Fields-weergave.<\/P>Los Angeles address points and schema<\/span><\/span><\/P>Maar ik kan automatisch <\/STRONG>onderhouden<\/STRONG> <\/EM>de laag (er zijn dagelijkse wijzigingen) met een eenvoudige pipeline<\/A>. Klik gerust op de link, de pipeline is gedeeld met iedereen - dit is wat je zult zien:<\/P> The Pipeline<\/span><\/span><\/P>Super eenvoudig, toch! Het geheime ingrediënt is schema mapping.<\/STRONG> Wetende dat het outputschema wordt gedefinieerd door de bestaande laag, en het Input<\/A>-schema passend aan te passen om overeen te komen met de veldtypen, laat de Map Fields<\/A>-tool me toe om de binnenkomende veldnamen te koppelen aan de output veldnamen zonder verdere datavoorbereiding.<\/P> Zo ziet Map Fields eruit in mijn geval (sorry, niet genoeg ruimte om het hele dialoogvenster te tonen):<\/P>Field Map<\/span><\/span><\/P>Nadat alles is verbonden (ObjectID is niet gekoppeld) en de output schrijfwijze is ingesteld op Replace<\/A>, kan ik een schema instellen zodat de pipeline na werktijd draait en ik ben klaar!<\/P> Dus, alle eigenaren van gehoste feature layers, als ArcGIS Data Pipelines toegang heeft tot uw brongegevens, heeft u een lichte optie om uw data te onderhouden, ongeacht hoe u het hebt gemaakt.<\/STRONG><\/P>
Ik heb de laag niet gemaakt met ArcGIS Data Pipelines<\/STRONG>, dat kun je zien aan de afgestemde breedtes van de tekstvelden in de Fields-weergave.<\/P>Los Angeles address points and schema<\/span><\/span><\/P>Maar ik kan automatisch <\/STRONG>onderhouden<\/STRONG> <\/EM>de laag (er zijn dagelijkse wijzigingen) met een
The Pipeline<\/span><\/span><\/P>Super eenvoudig, toch! Het geheime ingrediënt is schema mapping.<\/STRONG> Wetende dat het outputschema wordt gedefinieerd door de bestaande laag, en het
Zo ziet Map Fields eruit in mijn geval (sorry, niet genoeg ruimte om het hele dialoogvenster te tonen):<\/P>
Field Map<\/span><\/span><\/P>Nadat alles is verbonden (ObjectID is niet gekoppeld) en de output schrijfwijze is ingesteld op
Dus, alle eigenaren van gehoste feature layers, als ArcGIS Data Pipelines toegang heeft tot uw brongegevens, heeft u een lichte optie om uw data te onderhouden, ongeacht hoe u het hebt gemaakt.<\/STRONG><\/P>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.