Hallo allemaal,
Ik werk momenteel aan een project waarbij ik ArcGIS voor Power BI integreer om wereldkaartvisualisaties te maken, maar ik ben op een klein obstakel gestuit.
Ik heb een aangepaste basemap gemaakt die de specifieke grensversies bevat die ik nodig heb, en mijn dataset bevat landnamen en een lijst met feitelijke gegevens zoals bevolking, BBP, enz.
Wanneer ik landnamen in het Locatieveld plaats en bevolking in het Kleurveld, en de locaties als grenzen weergeef, merk ik dat de gegenereerde gegevensgrenzen niet overeenkomen met de basemap grenzen. Bijgevoegd is een screenshot die het probleem illustreert met het noordelijke deel van India.

Details van de Screenshot:
- Blauwe Laag: Vertegenwoordigt de grenzen op de basemap. Dit zijn de grenzen waaraan ik me moet houden.
- Bruine Laag: Toont de automatisch gegenereerde grenzen van de gegevenslaag, die niet overeenkomen met mijn basemap.
Is er een manier om deze mismatch tussen de gegevenslaag en de basemap te verhelpen?
Als alternatief heb ik geprobeerd locaties als punten weer te geven en de basemap te gebruiken om de grenzen te tonen. Echter, wanneer ik landnamen invoer in het Locatieveld en bevolkingsgegevens in het Kleurveld, concentreren de punten zich in het midden van de kaart in plaats van verspreid over de respectieve geografie van het land, zoals te zien is in de screenshot.

Dus als de optie om locatie als grens weer te geven niet mogelijk is, hoe kan ik dan de instellingen aanpassen zodat de punten nauwkeurig verspreid worden over de geografie van het land in overeenstemming met de kaart?
Alle hulp of suggesties worden zeer gewaardeerd!