Hallo Esri Community,
Bedankt voor het bekijken van mijn bericht. Ik werk aan de huidige MOOC over New Frontier of Spatial Analytics. Ik heb mijn eigen ArcPro gedownload en geïnstalleerd en gebruik het met de studentenlogin saronow1_sds. Echter, ik heb een aantal gerelateerde problemen. Dit kan te maken hebben met waar ik ArcPro opsla, maar wanneer ik het naar andere mappen verplaats zoals Desktop, kan ik de applicatie niet openen. Het opent alleen vanuit de Program Files map. Zie de volgende problemen:
1. MOOC Project-bestand is alleen-lezen en kan niet worden opgeslagen
2. De Notebooks toont een fout gemarkeerd in oranje bovenaan: "Permission denied: C/Program Files/ArcGIS/EsriTraining/DataEngineering_and_Visualization/Data Engineering Notebook.ipynb"
3. Er is een fout bij het proberen een laag te maken in de Notebook: "ExecuteError: ERROR 000198: Fout bij toegang tot de werkruimte.
Mislukt om uit te voeren (CreateFeatureclass)"
Dit lijkt te maken te hebben met de administratieve toegangsrechten van de DataEngineering_and_Visualization map in Program Files waar het zich bevindt. Ik moet ervoor zorgen dat deze map/inhoud niet alleen-lezen is en bewerkt kan worden. Weet iemand hoe dit bijgewerkt kan worden?
Hartelijk dank,
Sophia