bewerken: Het blijkt dat Map Tools > Settings > Validate geen nieuwe functie is. Ik had het gewoon nog nooit gezien of gebruikt. Mijn rapport heeft al maanden een openbare link/embed-code met werkende ArcGIS visuals, dus de Validate-stap veroorzaakt waarschijnlijk het probleem niet.<\/EM><\/P>---<\/EM><\/P>Ik heb een Power BI-rapport met de ArcGIS Maps voor Power BI visual die al enkele maanden bestaat. Deze visual wordt op twee pagina's gebruikt: de start-/landingspagina en nog een andere pagina. De update v2024.1 van juni/juli veroorzaakte wat problemen, maar ik heb de visuals opnieuw opgebouwd en sindsdien werken ze.<\/P>Afgelopen vrijdag (23 aug 2024) begon de visual op de tweede pagina te zeggen: 1Deze kaart voldoet niet aan de vereisten voor gepubliceerde rapporten.7 Dit was verwarrend, omdat de structuur van de visual niet was veranderd sinds ik hem opnieuw had opgebouwd na de v2024.1-update.<\/P>Vanmorgen opende ik het rapport in Power BI Desktop om te troubleshooten, en ik ontdekte dat beide visuals (niet alleen de tweede) leeg leken behalve hun titels. Ik ververste de gegevens, maar er gebeurde niets. En ik kon niet bij de Map Tools omdat de kaarten niet verschenen.<\/P>Ik probeerde een nieuwe pagina toe te voegen en een nieuwe kaart helemaal opnieuw te maken. Tijdens dit proces merkte ik verschillende veranderingen in de Map Tools-ervaring op. Desalniettemin nam ik de volgende stappen om te onderzoeken.<\/P>Voeg breedte- en lengtegraad toe vanuit een Power BI-tabel in de breedte- en lengtegraadvelden.<\/LI>Voeg een laag toe uit mijn enterprise ArcGIS-gegevens door naar Map Tools > Layers > ArcGIS Data > ArcGIS > My Groups > ABC Group > DEF Layer te gaan.<\/LI>Ik merkte het probleem voor het eerst toen de Coordinates-laag niet verscheen waar die vroeger stond onder Map Tools > Layers. Alleen de DEF Layer verscheen. De coördinaten verschenen ook niet op de kaart.<\/LI>Ik heb deze kaart weggegooid en opnieuw begonnen. Deze keer voegde ik alleen de lat/long-velden toe en deed nog niets met de ArcGIS-laag.<\/LI>Opnieuw verscheen de Coordinates-laag niet onder Map Tools > Layers. Ook verschenen ze niet op de daadwerkelijke kaart.<\/LI>Ik herhaalde deze stappen om een andere nieuwe kaart te maken nadat ik was uitgelogd bij ArcGIS via het hulpmiddel en in plaats daarvan koos voor Doorgaan als Gast. Ik kreeg dezelfde resultaten.<\/LI>Tijdens mijn troubleshooting zag ik iets nieuws onder Map Tools > Settings > Settings. Er stond: Embed and publish to web: Controleer of uw kaart zonder fouten kan worden gepubliceerd en ingebed. En daaronder was een knop met Validate.<\/LI>Ik maakte weer een nieuwe kaart, logde in bij ArcGIS en voegde lat/long toe (dezelfde stappen als in stap 4). Opnieuw moest ik dit doen op een nieuwe kaart omdat Map Tools niet toegankelijk zijn op mijn bestaande kaarten. Die blijven leeg verschijnen.<\/LI>Ik klikte op de Validate-knop. Toen verscheen er in een groen vak: De kaart is geslaagd voor de embed- en publicatiecontrole. Er werden ook 4 groene vinkjes getoond voor Coordinates, Basemap Layer, Reference Layer en Infographic Cards.<\/LI>De coördinaten verschenen toen op de kaart, en er verscheen een Coordinates-laag onder Map Tools > Layers.<\/LI>Ik herhaalde de validatiestap na het maken van weer een nieuwe kaart, dit keer met zowel lat/long-coördinaten als een laag uit mijn ArcGIS-gegevens (zoals in stap 1 en 2).<\/LI>De coördinaten verschenen op de kaart, en zowel de Coordinates-laag als DEF Layer uit ArcGIS verschenen onder Map Tools > Layers.<\/LI>Ik schakelde terug naar de pagina's met mijn bestaande visuals, hopend dat de validatie somehow door zou werken naar alle map visuals, maar ze bleven leeg verschijnen.<\/LI>Toen ik terugschakelde naar de pagina met de nieuwe kaart, was die kaart nu ook leeg.<\/LI>Om het te herhalen: deze kaarten verschenen leeg zonder foutmelding. De enige foutmelding werd weergegeven op de tweede visual wanneer bekeken via de openbare link, met de tekst: 1Deze kaart voldoet niet aan de vereisten voor gepubliceerde rapporten.7 Wat duidelijk onjuist is omdat de visuals gevalideerd waren.<\/LI>Op dit punt dacht ik eraan om deze stappen opnieuw te proberen in de Power BI Service-editor in plaats van Power BI Desktop.<\/LI>Ik maakte een nieuwe pagina met een nieuw rapport met lat/long-coördinaten en DEF Layer.<\/LI>Deze keer werkten toen ik terugging naar de pagina's met de andere twee visuals ze! De nieuwe mapvisual werkte ook toen ik terugging naar die pagina!<\/LI>Ik verwijderde de nieuwe pagina en visual, en de andere twee bleven werken.<\/LI>Ik sloeg het rapport op en sloot het af.<\/LI>Ik opende het in een nieuw tabblad via de workspace-link (niet via openbare link). De kaart op de start-/landingspagina was leeg, maar toen ik naar de pagina met de tweede visual ging, werkte die! Toen ik terugging naar Home/Landing werkte die visual ook weer. Ik dacht dat ik zo'n minimaal bruikbare tijdelijke oplossing had gevonden.<\/LI>Ik opende het rapport via openbare link en werd begroet door een werkende visual op start-/landingspagina!<\/LI>Ik navigeerde naar de andere pagina, en die visual was nog steeds kapot. Het gaf nog steeds het bericht: 1Deze kaart voldoet niet aan de vereisten voor gepubliceerde rapporten.7<\/LI><\/OL>Tijdens mijn troubleshooting heb ik Esri's en Microsoft's documentatie over het instellen van ArcGIS Maps voor Power BI opnieuw gelezen. Geen van beiden gaf me andere ideeën. Esri's documentatie lijkt bijgewerkt te zijn om rekening te houden met Embed and publish check onder Settings. Microsoft's documentatie (https:\/\/learn.microsoft.com\/en-us\/power-bi\/visuals\/power-bi-visualizations-arcgis<\/A>) is nog niet bijgewerkt voor v2024.1 update. Sterker nog, die is sinds 19 apr 2023 niet meer bijgewerkt. Zelfs sommige links naar Esri's site zijn kapot (https:\/\/www.esri.com\/powerbi<\/A>).<\/P>Ik controleerde ook de ArcGIS for Power BI Blog op Esri Community-site waar het bericht over v2024.1 (
https:\/\/community.esri.com\/t5\/arcgis-for-power-bi-blog\/arcgis-for-power-bi-v2024-1\/ba-p\/1499563<\/A>) werd gepubliceerd. Ik zocht naar een soortgelijk bericht voor v2024.1.400, maar dat bestaat niet. Ik zocht overal naar patch notes maar kon niets vinden.<\/P>Ik sta machteloos en zonder ideeën. Mijn organisatie presenteerde dit rapport donderdag aan onze raad en aan het publiek, en letterlijk volgende dag stopten kaarten (een cruciaal onderdeel) met functioneren.<\/P>
Als iemand me zou vragen mijn ervaring met deze visual in één woord samen te vatten (zelfs vóór dit gebeurde), zou ik zeggen frustrerend. Ik zou ze ook aanraden het als preview-tool in beta te beschouwen en niet als officieel uitgebracht product. Ik heb meer tijd besteed aan vechten tegen deze tool dan ermee werken. Maar vóór vrijdag werkte hij tenminste.<\/P>
Zowel Microsoft als Esri hebben duizenden medewerkers. Toch kan geen van beiden zich ertoe zetten basisprocedures voor software-releases te volgen en patch notes te publiceren. Dat zegt mij iets over het gebrek aan professionaliteit waarmee deze tool wordt behandeld.<\/P>
Ik weet zeker dat ontwikkelaars hard werken om deze tool te onderhouden en bij te werken, maar het gemak waarmee QA wordt gedaan (ook vóór deze situatie) en onverschilligheid tegenover goede documentatie doen me spijt krijgen dat ik hem gebruik en zal anderen afraden hem voorlopig zelfs maar te proberen.<\/P>
Eerlijk gezegd is het onacceptabel om zo'n duidelijk onafgewerkt en kapot product uit te brengen zonder het beta te noemen.<\/P>
Hoe dan ook, heeft hier iemand ideeën hoe dit op te lossen? <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/> <\/>