Het volgende is een beschrijving van het probleem/de problemen die ik ondervind met ArcMAP. Ik hoop dat deze beschrijvingen voldoende zijn om vergelijkbare omstandigheden te simuleren.<\/SPAN><\/P>
<\/SPAN><\/P>
Stappen:<\/SPAN><\/P>
De initiële bestandstypen zijn shape-bestanden van ongeveer 17.000 polygonen met Water Depth en Stage als velden.<\/SPAN><\/LI>
Elk polygoon is 400 x 400 m.<\/SPAN><\/LI>
Ik converteer elk shape-bestand naar een raster met behulp van Feature to Raster Conversion en deze rasters (één voor Water Depth en één voor Stage voor elke datum) worden naar een file geodatabase gestuurd.<\/SPAN><\/LI>
Van de Stage-rasters maak ik helling- en aspect-rasters die ik gebruik om vectorvelden te creëren (Slope = Magnitude en Aspect = Direction) via het symbology-tabblad voor de Slope-rasters. (Ik ben benieuwd of er een alternatief is hiervoor of een manier om dit proces te automatiseren met Python-scripts)<\/SPAN><\/LI>
Vervolgens pas ik een consistente "stretched" symbologie toe met vaste Min\/Max en statistiekwaarden op elk Stage-raster voor een kalenderjaar.<\/SPAN><\/LI>
Deze rasters (in oplopende datumvolgorde) worden vervolgens geanimeerd met behulp van de Animation toolbar en "Group Animation". Dezelfde animatiestappen worden genomen om ook een Water Depth Animatie te maken.<\/SPAN><\/LI>
<\/OL>
<\/SPAN><\/P>
Tot nu toe is het voorkeursvenster voor animatie de "Layout View" omdat dit mij in staat stelt een standaardachtergrond te creëren met een zichtbare legenda en aanvullende site-informatie. Het probleem met dit venster voor animatie is de grote hoeveelheid "dode" of "witte" ruimte rondom het daadwerkelijke kaartdocument. Is er een manier om deze witte ruimte te elimineren?<\/SPAN><\/P>
<\/SPAN><\/P>
Wanneer ik de Stage-rasters animeer, is het mogelijk om zowel een vectorveld als stage-raster weer te geven voor elk frame van de animatie? Dit betekent dat elk dagelijks stage-raster een bijbehorend vectorveld zou hebben dat de helling en aspect van de stage-waarden beschrijft. Ik zou deze paren gelijktijdig willen animeren. Is dit mogelijk binnen ArcMap of een ander Arc-product? Zo ja, hoe? Zo nee, wat zou een methode of programma zijn om dit type animatie te maken?<\/SPAN><\/P>
<\/SPAN><\/P>
Een aparte optie zou zijn om twee data frames te animeren. Hierbij zou ik de twee frames naast elkaar hebben, één met stage-rasters en de andere met waterdiepte. Is er een methode in een Arc-product om deze twee rasters te animeren zodat de animaties gesynchroniseerd zijn, specifiek als één animatie? Is het mogelijk om meerdere data frames tegelijkertijd te animeren?<\/SPAN><\/P>
<\/SPAN><\/P>
Ik heb enkele scripts geschreven voor het verwerken van de initiële bestanden en het creëren van de rasters, maar heb hulp nodig bij het verwerken van de animaties.<\/SPAN><\/P>