Ik zou graag acties willen kunnen samenstellen in een Power Automate-stroom waarmee ik verschillende ArcGIS Online-eindpunten kan aanspreken dan de reeds bestaande operaties in de ArcGIS-connector. Dit zou mij in staat stellen om de gecachte token in de ArcGIS-connector te gebruiken om aangepaste queries te maken naar andere ArcGIS Online REST API-eindpunten.
Bijvoorbeeld, ik zou graag een actie willen instellen om de iteminformatie op te halen voor een portalitem van ArcGIS Online met behulp van de gecachte token in de ArcGIS-connector. Of ik zou een actie willen instellen om het deelniveau van een item dat ik bezit in ArcGIS Online te wijzigen.
Mijn team bij mijn organisatie bestaat uit een paar ArcGIS Online-beheerders, en zij gebruiken al SharePoint om sommige aspecten van die administratie te beheren via andere ETL-tools. Hen direct toegang geven tot de ArcGIS Online REST API voor beheersfuncties via Power Automate zou hun effectiviteit vergroten bij het contacteren van gebruikers met problemen en het monitoren van itemactiviteit. Een voorbeeld van een beheerworkflow is dat de beheerders items niet meer delen met het publiek als de volledigheidsscore van het item onder een bepaalde drempel valt.
Andere connectors die Microsoft aanbiedt in Power Automate hebben operaties die HTTP-verzoeken verzenden (zoals Send an HTTP Request (Office 365 Users) en Send an HTTP Request to SharePoint (SharePoint)) die aangepaste queries mogelijk maken naar de aangrenzende API-eindpunten voor die connector waarvoor nog geen operaties zijn gebouwd.
Ik zou ook graag willen dat deze functionaliteit wordt toegevoegd aan de ArcGIS Enterprise-connector in Power Automate.