Hallo allemaal,
Ik ben niet erg bekend met ArcGIS Enterprise omdat we momenteel alleen ArcGIS Pro en ArcGIS Online gebruiken. Ik heb echter een paar vragen over Enterprise waar ik graag wat inzicht in zou krijgen.
Vraag 1: Ik weet dat Power BI kan koppelen aan kaarten van ArcGIS Online voor gebruik in rapporten, maar ik vraag me af of dezelfde integratie mogelijk is met kaarten die gehost worden op ArcGIS Enterprise. Kan iemand bevestigen of je Power BI kunt verbinden met kaarten in ArcGIS Enterprise?
Vraag 2: Als het mogelijk is om Power BI te verbinden met kaarten in ArcGIS Enterprise, kan ik dan ook toegang krijgen tot de gegevens van een puntlaag die in die kaarten wordt gebruikt om grafieken of tabellen binnen Power BI te maken? Ik begrijp dat er misschien wat configuratiewerk bij komt kijken om dit te doen, maar ik vraag me gewoon af of dit een redelijke/gebruikelijke toepassing is van Enterprise met Power BI?
Momenteel kan ik met ArcGIS Online alleen kaarten weergeven in Power BI, maar niet rechtstreeks verbinding maken met de onderliggende gegevens om visualisaties zoals cirkeldiagrammen of tabellen te maken. Tenminste, ik ben niet op de hoogte van een gemakkelijke manier om rechtstreeks binnen Power BI te koppelen aan een laag in ArcGIS Online zonder misschien een meer technische aanpak, mogelijk met JSON. Als er een eenvoudigere methode is om gegevens uit een laag van ArcGIS Online in Power BI te halen voor deze doeleinden, zou ik elke correctie of begeleiding zeer op prijs stellen!