Ik ervaar dat features die behoren tot een AGOL-kaaglaag verdwijnen. Dit gebeurt in de ArcMap voor PowerBI visual wanneer ik een feature selecteer, waardoor de pop-up wordt geopend en vervolgens gesloten.
Om de context te schetsen: ik werk in de nutssector en gebruik ArcGIS Online voor kaartweergave en PowerBI voor rapportage van statistieken. Met de ArcMap voor PowerBI (AMPB) visual tool wil ik extra referenties aan rapporten toevoegen. Bijvoorbeeld, wanneer een gasasset (fitting, klep, hoofdleiding, enz.) wordt gefilterd, wil ik dat de AMPB visual inzoomt/pant naar de gefilterde feature. Daarnaast wil ik dat de gebruiker de optie heeft om de feature te selecteren en de attributen ervan te bekijken in een pop-up venster, net zoals ze dat zouden doen in Map Viewer in AGOL.
Om het probleem te ervaren, maak ik verbinding met mijn gas hoofdleidinglaag in AGOL die fungeert als referentielaag in de AMPB visual. Ik voeg een slicer toe op de pagina waarmee ik kan filteren op de ID's die zijn toegewezen aan de gas hoofdleiding features in de gas hoofdleiding referentielaag. De query met de ID's maakt verbinding met dezelfde database als de hoofdfeatures uit de gas hoofdleidinglaag in AGOL. In de AMPB visual stel ik de gas hoofdleidinglaag in als actieve laag. Ik plaats de ID-kolom in het join-laag vak en maak vervolgens de join tussen beide. Ik heb eerder gelezen dat het join-venster open moet blijven om continu te kunnen pannen in de AMPB visual bij het filteren via de slicer. Dat begrijp ik en ook waarom dat zo is. Ik ga ervan uit dat wanneer er wordt gepand naar een gefilterde feature, alle andere features uit de AMPB visual worden verwijderd, net zoals bij andere visuals gefilterd wordt. Met de feature gefilterd via de slicer wil ik deze selecteren om het pop-up venster met attributen te bekijken. Ik ontdekte dat ik daarvoor het join-venster moet sluiten en het lagenvenster open moet laten. Nu opent na selectie van de feature het pop-up venster, maar als ik naar een andere feature wil pannen door deze te filteren, zijn alle gas hoofdleiding features verdwenen uit de AMPB visual. Het lijkt alsof de hele laag weg is. Het fascinerende is dat ik nog steeds kan filteren en pannen naar een gefilterde feature, maar er verschijnt niets in de AMPB visual. De locatie klopt dus er is nog steeds een verbinding, maar de gas hoofdleiding features behorend tot die laag zijn verdwenen. Ik krijg ze niet terug tenzij ik de referentielaag loskoppel, opnieuw verbind en opnieuw join maak. Hieronder volgen enkele afbeeldingen die mijn ervaring illustreren.
Hier is het gebied voordat er gefilterd werd op de ID van een stuk hoofdleiding parallel aan Carrick Road.

Hier is het filter toegevoegd aan de slicer voor het stuk hoofdleiding parallel aan Carrick Road. Je ziet dat de AMPB visual inzoomt op de feature en alle andere hoofdleidingen uit beeld verdwijnen omdat ze vermoedelijk zijn weggefilterd.

Nu kan ik na het wissen van mijn filters niet meer krijgen dat eerder zichtbare hoofdleidingen weer verschijnen. Zoals je ziet is het filter gewist maar ontbreken nog steeds de hoofdleidingen. Toch kan ik nog wel filteren op andere hoofdleidingen en zal het AMPB gereedschap er naartoe pannen en deze tonen.

Nu heb ik de gas hoofdleiding feature geselecteerd om zijn attributen te bekijken in het pop-up venster.

Nu heb ik gefilterd op een ander stuk hoofdleiding. De AMPB visual paneert daadwerkelijk naar de juiste locatie op de kaart, maar het gas hoofdleiding feature is niet zichtbaar. Ik kan blijven filteren op gas hoofdleidingen en het AMPB visual zal blijven pannen naar hun locatie maar er is niets beschikbaar om te bekijken of selecteren.

Hoeveel ik ook rondpan op de kaart, er zijn geen gas hoofdleiding features om te bekijken of selecteren. De enige manier om ze weer zichtbaar te krijgen is door de referentielaag los te koppelen, opnieuw te verbinden en opnieuw een join te maken. Dus eigenlijk helemaal opnieuw beginnen met het bouwen van de visual.