Esri Federal GIS 2024 is geweest, maar het centrale thema blijft bestaan: De Wereld Creëren Die Je Wilt Zien. In een afsluitend moment van de conferentieplenaire vroeg Esri-oprichter en CEO, Jack Dangermond, het publiek om een stil moment te nemen om na te denken over hun eigen visie voor de planeet die we delen. Als beoefenaars in een vakgebied dat enorme veranderingen kan faciliteren, welk soort wereld wilden zij helpen om ons naar toe te laten gaan? Een die veiliger, verbonden en biodiverser is? Misschien een met systemen die beter zorgen voor gelijkheid en rechtvaardigheid? Vrijwel zeker hopen we gezamenlijk op een aarde die niet alleen leven in stand houdt, maar welvaart belooft voor komende generaties.<\/P>
Het Esri Community-team neemt een ondersteunende positie in binnen het kader van deze zich ontvouwende toekomst. We versterken GIS-professionals door hen te verbinden met een wereldwijd netwerk van vakgenoten en uitgebreide branchekennis—mensen die samenwerken om elkaar te helpen slagen terwijl ze tegelijkertijd de vooruitgang van GIS versnellen via hun gedeelde ideeën, oplossingen en feedback.<\/P>
<\/P>
<\/span>
L-naar-R: Tari Martin, Director National and Federal bij National Alliance for Public Safety GIS | Matt Edrich, Field Product Manager bij FieldSync | Christian Patton, Director of Professional Services bij GEO Jobe<\/FONT><\/P>
Dit jaar had het Esri Community-team op Esri FedGIS de kans om direct contact te maken en gesprekken te voeren met Community-leden die aanwezig waren. Voor sommigen hebben we formele interviews gehouden om meer te weten te komen over het belangrijke werk dat zij doen, hoe Esri-producten dat werk mogelijk maken en hoe Esri Community hun gebruik van Esri-producten versterkt.<\/P>
We houden deze verhalen niet voor onszelf. Zoals in het verleden zal ons team deze opgenomen gesprekken vaak ontwikkelen tot outreach- en bewustwordingsmateriaal, zoals de Esri Community Member Spotlight-serie. Via deze features belichten we de vaak verborgen verbindingen tussen Esri-gebruikers over de hele wereld en brengen we diepgang aan bij de mensen achter de vele duizenden virtuele interacties die elk jaar plaatsvinden in Esri Community—interacties die individuen diepgaand kunnen beïnvloeden in hun dagelijkse werk of zelfs kunnen bijdragen aan grotere doelen, waaronder de wereld creëren die je wilt zien.
<\/P>
“Een van de geweldige dingen aan de Community is dat je dit netwerk opbouwt, en het is vooral belangrijk voor public safety GIS-mensen om dat netwerk te hebben tijdens rustige tijden. Op dit moment maak ik deel uit van een community van public safety GIS om staten te ondersteunen en ik heb gezien hoe geweldig het is geweest om daaruit te putten. Zelfs op staatsniveau heb je misschien één persoon die de staat GIS-persoon is voor hun rampenbeheer en dus heeft [Esri Community] onmiddellijk hun netwerk uitgebreid. Nu hebben ze meer dan 50 mensen die allemaal in hetzelfde schuitje zitten als zij, die dezelfde vragen hebben.<\/EM> Ik heb mensen daar zien posten over: ‘Hoe krijg ik hulp tijdens een ramp?’<\/EM> Mensen reageerden dan met: ‘Nou, ik heb gebruikgemaakt van de EMAC, de Emergency Management Assistance Compact.’<\/EM> Dus mensen hebben contact opgenomen en gezegd: zo heb ik het gedaan, zo kreeg ik hulp—want zoals ik al zei, ze zijn een eenmanszaak en als je bij een ramp bent betrokken en minstens een week geactiveerd bent, heb je echt wat diepgang nodig.”<\/EM><\/FONT><\/P>
—Tari Martin over manieren waarop Esri Community public safety professionals ondersteunt<\/P>
Gedurende 2024 kun je meer verhalen verwachten over het opbouwen van connecties door Esri Community-leden zoals degenen die we ontmoetten op Esri Federal GIS; van Tari Martin, Director of National and Federal bij National Alliance for Public Safety GIS; tot Matt Edrich, Field Product Manager voor Esri Partner FieldSync; en Christian Patton, Director of Professional Services bij Esri Partner GEO Jobe.<\/P>
Als je een betekenisvol verhaal hebt over hoe Esri Community jou beter in staat stelt om de wereld te creëren die je wilt zien, horen we dat graag. Neem contact op met ons team via esricommunity@esri.com om erover te vertellen. Leden van ons team zullen aanwezig zijn op de 2024 Esri Developers Summit en de Esri User Conference, waar we interviews en verhalen zullen opnemen, of we zijn ook uitgerust om virtuele interviews af te nemen.<\/P>