Overzicht
Enkele maanden geleden heeft Site Scan for ArcGIS de optie uitgebracht om NAVD 88 verticale datum te gebruiken voor verwerking in de Reality Engine. NAVD 88 kan verbeterde absolute verticale nauwkeurigheid bieden bij gebruik van State Plane of andere op voet gebaseerde coördinatensystemen in Noord-Amerika. Daarom raden we aan om NAVD 88 te gebruiken voor deze coördinatensystemen.
Om deze wijziging gemakkelijker te maken, wordt NAVD 88 automatisch toegewezen in de gebruikersinterface als de verticale datum bij het kiezen van een State Plane coördinatensysteem voor een project of GCP-set.
Wat verandert er?
In de komende weken zal de Reality Engine worden ingesteld als de standaard verwerkingsengine voor alle projecten die een State Plane coördinatensysteem gebruiken.
Ik gebruik een State Plane coördinatensysteem. Wat moet ik doen?
Wanneer de wijziging wordt uitgebracht, zie je een nieuwe prompt in de gebruikersinterface voor projecten en GCP-sets die zich in een State Plane coördinatensysteem bevinden: gebruik NAVD 88 verticale datum. We raden aan om over te schakelen naar NAVD 88 verticale datum voor deze projecten en GCP-sets zodat je de aanbevolen configuratie gebruikt.
Gebruik de prompt om je projecten en GCP-sets in te stellen op NAVD 88.
Je kunt op elk moment overschakelen naar NAVD 88 - zelfs vandaag, voordat de Reality Engine als standaard engine is ingesteld voor deze projecten.
Zijn er nadelen aan het gebruik van NAVD 88?
Je vraagt je misschien af hoe dit je lopende projecten met bestaande gegevens die zijn verwerkt met de Legacy Engine zal beïnvloeden. Omdat EGM96 en NAVD 88 verschillende hoogte modellen vertegenwoordigen, kunnen missies die zijn verwerkt met EGM96 verticale datum en later met NAVD 88 verticale datum mogelijk niet verticaal uitlijnen. Dit kan foutieve resultaten veroorzaken bij het uitvoeren van analyses op de producten.
Als je werk afhankelijk is van vergelijkingen tussen missies, moeten de missies die je vergelijkt met dezelfde verticale datum worden verwerkt. Daarom is de aanbeveling dat als je eerdere missies hebt verwerkt met de Legacy Engine in EGM96, je de missie opnieuw moet verwerken in de Reality Engine met NAVD 88 (zowel voor je project als grondcontrole, als je GCP's gebruikt). Dit stelt je in staat om betrouwbaardere volumetrische vergelijkingen te maken met toekomstige missies die worden verwerkt in de Reality Engine, aangezien NAVD 88 het nauwkeurigere model zou moeten vertegenwoordigen bij verwerking met een State Plane coördinatensysteem.
Lees meer over de uitrol van de Reality Engine hier.
Veelgestelde vragen
Q: Kan ik overschakelen naar NAVD 88 voordat de Reality Engine als standaard engine is ingesteld voor projecten in State Plane coördinatensystemen?
A: Ja, je kunt vandaag nog overschakelen naar NAVD 88 en beginnen met verwerken met de Reality Engine. Dit zal het aantal waarschuwingen dat je ziet in je projecten verminderen zodra de wijziging van Reality Engine wordt uitgebracht.
Q: Wordt NAVD 88 ondersteund in de legacy engine?
A: Nee, het wordt alleen ondersteund in de Reality Engine. Als je projecten of GCP's zijn ingesteld op NAVD 88 en je verwerkt in de legacy engine, wordt EGM96 vervangen.
Q: Kan ik mijn missie nog steeds verwerken in een State Plane coördinatensysteem met EGM96 Geoid verticale datum in de Reality Engine?
A: Ja, maar resultaten zijn niet gegarandeerd. Als een transformatie vereist is (bijvoorbeeld als je GCP's zich in een ander horizontaal of verticaal coördinatensysteem bevinden dan het project), is het waarschijnlijk dat verwerking zal mislukken.
Q: Hoe weet ik of ik NAVD 88 moet gebruiken?
A: NAVD 88 moet worden gebruikt samen met State Plane horizontale coördinatensystemen. Site Scan zal je vragen om over te schakelen naar NAVD 88 wanneer dit het aanbevolen verticale datum paar is voor jouw horizontale coördinatensysteem. Deze prompts verschijnen, indien van toepassing, in de projectuitvoeringsinstellingen, het menu Bewerken GCP Set en het verwerkingsmenu. Bovendien stelt Site Scan automatisch NAVD 88 in als verticale datum wanneer je een State Plane horizontaal coördinatensysteem kiest.
Q: Kan ik NAVD 88 gebruiken met aangepaste coördinatensystemen?
A: Het wordt niet aanbevolen om NAVD 88 te gebruiken met aangepaste coördinatensystemen.
Q: Zodra Reality Engine als standaard is ingesteld voor mijn project, kan ik dan terugschakelen naar de legacy engine?
A: Je kunt nog steeds tijdelijk terugkeren naar de legacy engine, maar we vragen je ons te laten weten waarom Reality Engine niet aan je verwachtingen voldeed. Als je dat nog niet hebt gedaan, vul dan alstublieft de enquête in of neem contact op met Technische Ondersteuning.