Hallo daar,
Een van de belangrijkste toepassingen van Drone2Map voor mijn bedrijf is het meten van voorraden. Meestal zijn de voorraden onregelmatig gevormd en bevinden ze zich op hellende oppervlakken, dus Drone2Map is onmisbaar voor ons om een interpolatie basiswaarde in te stellen voor het nauwkeurig vastleggen van deze veranderingen in het niveau.
Onlangs heeft een van onze klanten ons gevraagd om de hoogte te bepalen waarop de helft van het voorraadvolume zich bevindt, zodat zij aan hun kant waarden kunnen aanpassen vanwege zaken als materiaalverdichting.
Gelukkig kon ik achterhalen dat we deze hoogte redelijk kunnen schatten door een constante waarde in de basiswaarde voor volumemeting in te stellen, en deze vervolgens stapsgewijs te verhogen totdat we een uitgegraven volume meten dat ongeveer de helft is van het totale volume.
Hier is mijn suggestie voor een verbetering van dit proces: zoals het nu is, moet ik elke keer dat ik de constante waarde wijzig de volumepolygon opnieuw tekenen. Omdat de voorraadvolumes en hoogtes elke maand veranderen tijdens de meetperiode, wordt het uiteindelijk een proces van proberen en fouten totdat ik de constante waarde vind die de helft van het voorraadvolume vastlegt.
Zou het mogelijk zijn om ons toe te staan de constante hoogtewaarde van de basiswaarde te wijzigen zonder elke keer de polygon opnieuw te moeten tekenen? Op dit moment kunnen we wel de weergave-eenheden van een meting wijzigen en wordt dit in realtime bijgewerkt. De mogelijkheid om een volume eenvoudig opnieuw te berekenen door alleen de constante waarde te wijzigen zonder een polygon opnieuw te tekenen en een nieuwe meting uit te voeren, zou ons enorm veel tijd besparen.