Ik heb een mosaic dataset (MD) met hoogtegegevens en wil er een raster function template (RFT) op toepassen om visuele producten te maken. Ik heb moeite om het zo te configureren dat specifieke rastergroepen die in de MD zijn opgenomen, worden weergegeven.<\/P>
Idealiter wil ik de RFT configureren om de weergavemethode Type = Item Group te gebruiken. Vervolgens moeten rasters die binnen specifieke groepen vallen die ik instel met de Group Field Name, door de functie worden doorgelaten. In grote lijnen ben ik van plan meerdere hoogte-rasters in één Derived MD te bewaren. Daarna gebruik ik RFT om bepaalde groepen items in die Derived MD aan te roepen om hillshades, aspecten, enzovoort te tonen... Maar ik krijg het groeperingsgedeelte niet goed werkend en alles verdwijnt wanneer ik het configureer. Ik baseer mijn workflow op deze Esri Help Pagina<\/A>, onderaan de sectie over "use groups of items from a mosaic dataset".<\/P>Screenshots staan hieronder... als iemand ervaring heeft met dit en input kan geven, zou ik dat zeer waarderen!<\/P>Figuur 1: Zo heb ik de RFT <\/EM>geconfigureerd.<\/I><\/P><\/span><\/I><\/P> <\/P>Figuur 2: "GroupName" wordt mijn groepsveldnaam. Wanneer ik dit daadwerkelijk doe, zal ik meer hebben dan alleen "A" voor een <\/I>groep, en meer rasters daarin. Momenteel probeer ik het gewoon correct weer te geven met groepen.<\/I><\/P><\/span><\/I><\/P> <\/P> <\/P> <\/P> <\/P>Figuur 3: Hoe mijn functie is ingesteld. Moet ik meer hebben dan alleen "Raster[]<\/STRONG>" onder Naam? <\/I><\/P><\/span><\/I><\/P>
Screenshots staan hieronder... als iemand ervaring heeft met dit en input kan geven, zou ik dat zeer waarderen!<\/P>
Figuur 1: Zo heb ik de RFT <\/EM>geconfigureerd.<\/I><\/P><\/span><\/I><\/P> <\/P>Figuur 2: "GroupName" wordt mijn groepsveldnaam. Wanneer ik dit daadwerkelijk doe, zal ik meer hebben dan alleen "A" voor een <\/I>groep, en meer rasters daarin. Momenteel probeer ik het gewoon correct weer te geven met groepen.<\/I><\/P><\/span><\/I><\/P> <\/P> <\/P> <\/P> <\/P>Figuur 3: Hoe mijn functie is ingesteld. Moet ik meer hebben dan alleen "Raster[]<\/STRONG>" onder Naam? <\/I><\/P><\/span><\/I><\/P>
@NickAtEsriAU I was able to troubleshoot my issue.
I found additional documentation and instead of using the item group for the Type, I used the Mosaic option. Then, I put in a definition query for the ProductName field in my MD which allowed me to apply different RFTs to the MD and create multiple visualization products.
Thanks for checking in!
@JonM32 Any resolution to your problem?
Nick
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.