Onze eerste GUiCE Maandelijkse Leden Spotlight is Lisa Tunnell. Lisa komt uit een Software Development achtergrond en begon in 2007 te werken met GIS door aangepaste scripts te bouwen voor ArcView 3.1. Met de uitrol van ArcGIS Server breidde Lisa haar vaardigheden al snel uit naar het implementeren van software en het configureren van GIS-servers voor grote organisaties, waaronder Barrick Gold, de BLM, USGS en meer. Lisa bracht haar expertise meer dan 12 jaar geleden naar de Renewable Energy Industry en is momenteel de GIS Manager van Clearway Energy Group waar ze werkt aan het opbouwen en laten groeien van de GIS-afdeling binnen het bedrijf.
Onder haar georuimtelijke onderscheidingen bevindt zich de 2009 Esri Mobile Code Challenge die ze won met haar Environmental Compliance Field Application. Ze blijft voortdurend haar opleiding voortzetten door nieuwe georuimtelijke tools en methoden te leren. Lisa heeft een passie voor duurzaamheid en is enthousiast dat ze haar expertise kan gebruiken in een industrie waarin ze gelooft. Toen haar werd gevraagd wat haar favoriete GIS-tip of truc is, zei ze:
“In ArcGIS Online vind ik het geweldig dat ik aangepaste zoekopdrachten kan maken in Map Viewer voor mijn gebruikers. In het renewable veld is het cruciaal om te kunnen zoeken naar substations en Parcel IDs of Landowners. En in Pro kan het gebruik van de Send to Python Window vanuit het geoprocessing venster echt helpen bij het vinden van de code die nodig is om onze eigen Python-scripts te schrijven. Dit bespaart veel tijd ten opzichte van zoeken op het web en in API-documentatie!”
Lisa was eerder Renewables Special Interest Group Panelist op de Esri User Conference in 2022. Daarvoor gaf ze een zeer goed ontvangen User Presentation op de Virtual Esri Petroleum GIS Conference 2021 (die sindsdien is hernoemd tot de Energy Resources GIS Conference). Lisa sluit zich aan bij GUiCE als lid van het Steering Committee en zal haar expertise inzetten voor de community in de rol van Technology Lead.
Als u iemand wilt nomineren voor de GUiCE Maandelijkse Leden Spotlight, neem dan contact op met Charles Ward of Jim Dietterich.